PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA





─Źetrtek, 2. marec 2006

18:00 - Delavsko-punkerska univerza
Predavanje Renate Őribar

[b]Renata Šribar: (VZ)TRAJNO(STNO) ÄENSKO TELO[eb]

Ob─Źutljivost za pornografizacijo ┼żenskih teles je vedno ┼że preob─Źutljivost. Kako torej preob─Źutljivo govoriti o pornografiji in se hkrati zaš─Źititi pred navalom lastnega (tesnobnega) ─Źutenja? Prav tako, kot testirati teze o u─Źinkih diskurzov na fiziologijo v okviru vsakdanjih soo─Źanj s pornografskimi podobami, ki jih ponavljamo nehoteno, ne da bi zares ┼żelele stre─Źi znanstvenemu kriteriju ponovljivosti eksperimenta in ne da bi si pri tem ┼żelele biti prizadete. (Ob tokratni prilo┼żnosti uvajamo generi─Źni ┼żenski spol; pri tem nas ideološka konsekvenca ne zanima. Dokler obstaja generi─Źni moški spol, zakaj bi nas sploh morala?)

Preob─Źutljivost uravnavamo s koncepti - konstruiranjem utelešene ┼żenske subjektivitete, ki jo lahko u─Źinkovito plasiramo kot igralko v kulturnih in dru┼żbenih improvizacijah spolov. (?e je prvo izhodiš─Źe preob─Źutljivost, je drugo – z namenom ohranjanja ravnovesja – igrivost.)

Na primeru porno podob ne bomo razpravljale, kako somatiziramo hiperporabniški kapitalizem, kot re─Źeno, to je tako ali tako stvar vsakdanjega eksperimenta, ki se mu ne da izogniti. Poskušale bomo slediti neki liniji, ki se je s pomo─Źjo hipnih navdihov ravno dobro oblikovala do konca in je potemtakem še povsem nova in neobremenjena: za─Źela se je s tematizacijo sprege med izkušnjo in vednostjo (R. Williams, E. Probyn) in se nadaljevala s »somato-silo« (Foucault) in »tetova┼żo telesa« (Braidotti), se spotoma zataknila pri postmodernih teorijah vizualnega – a tu zdaj pravzaprav lahko šele zares za─Źnemo: pri vztrajnostnem – torej trajnem in trmastem ┼żenskem telesu, ki se kot junak Segep v yoroškem menstrualnem mitu (je to stvar netreniranega spomina, da ne se┼że po junakinji?) odziva na obstoje─Źo stvarnost tako, kot da je ta v vsakem hipu, ko se zdi utemeljena, zrela za spremembo. Mentalna akcija, s katero je mo┼żno dose─Źi to stanje prehajanja, prehodnosti telesa (in ┼żelje, duha), deleuzovsko in braidottijevsko »postajanje« mislimo s pomo─Źjo konceptov pogleda, podobe-gibanja in instance (Butler). Konkretno razgrinjamo mo┼żnosti politi─Źnega prostora za feministi─Źne konstatacije, predvsem pa opcijo osebne neobremenjenosti in fluentnosti v razmerju do porno konstrukcij seksualnosti. A slednje pa─Ź ni mo┼żno brez nekaj ─Źaranja, ┼że spet z guattari-deleuzovsko referenco.

[i]Renata Šribar[ei] je zasebna raziskovalka na podro─Źju sociologije in kulturne pornografije; feministi─Źna aktivistka in teoreti─Źarka: aktualno raziskovalno podro─Źje: regulacija pornografije, ┼żenska utelešanja in de/konstrukcije u┼żitka.



« nazaj


MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi ve─Ź... ]




layout:vax - 2008 - code:primz