PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA







ponedeljek, 12. januar 2004

22:00 - Defonija
GUTHRIE + GROM + VRHOVEC SAMBOLEC (Avstralija, Slovenija)

svobodna elektroakustična improvizacija

[b]Will Guthrie[eb] (Avstralija) - tolkala, elektronika
solo

+

[b]Tomaž Grom[eb] - mogoče kontrabas, računalnik, "live electronics", ozvočeni objekti
&
[b]Tao G. Vrhovec Sambolec[eb] - mogoče violina, računalnik (max/msp), "live electroncs" ...
duo

+

[b]Guthrie / Grom / Vrhovec Sambolec[eb]
trio


Geneza sodobne avstralske godbe je šele v porodnih krčih in pred večjim razmahom, saj še išče svojo lastno identiteto in si ustvarja prostor znotraj domače umetniške srenje. Navkljub prepihu dežele tam spodaj s strani dežele vzhajajočega hrupa - Japonske in njenih številnih hrupnih derivatov ter novozelandskih hrupnežev rokerskega, freejazzovskega in elektronskega zvočnega podzemlja - se tančice avstralske kreativne godbe na meji hrupnih eksperimentov, svobodnjaškega jazza, elektroakustične godbe in svobodne improvizacije zunanjemu svetu razkrivajo razmeroma počasi. Tako kot so Cave in kompanija romali iz matice, se ta vzorec prenaša tudi na mlajše generacije, pa najsi gre za komercialo ali obskuriteto.

V svobodno improvizirani godbi od tam spodaj smo lahko z ušesi strigli nad nabritostjo in inventivostjo violinskih strunskih posegov Jona Rosea, kasneje pa nad pihalskimi akrobacijami Jima Denleya, elektrofonskim raztezanjem in seciranjem zvena kitarskih strun Orena Ambarchija ter minimalističnim repeticijam kultnega tria The Necks. Prek založb kot so Extreme Records ([L]http://www.xtr.com[EL]), distribucij in založnikovanj Synaesthesie ([L]http://www.synrecords.com[EL]) ter festivalov sodobne godbe, kot sta Now Now Music Festival ([L]http://thenownow.net[EL]) v Sydneyju, potujoča karavana What is Music? ([L]http://www.whatismusic.com[EL]) in odpiranjem manjših avtonomnih zvočnih prostorov (bodisi založb, klubov, galerijskih prostorov ...) pa se radikalne zvočne vibracije prebijajo iz izolacije in hkrati porajajo trše korenine v lastnem prostoru. Prostor se je odprl tudi tujim avtorjem, hkrati pa vzpostavil mnoštvo domačih: Robbie Avenaim, Phillip Samartzis, Joel Stern, Matthew Earle, Anthony Guerra ... so le nekatera od imen, med katerimi se je v zadnjih letih še posebej izpostavil bobnar in tolkalec [b]Will Guthrie[eb].

Will Guthrie (l. 1977) spada med mlajše zvočne zanesenjake, ki pa je krepko vpleten v snovanje radikalne avstralske zvočne sedanjosti v zadnjih desetih letih. Ne samo s svojo lastno založbo Antboy in kuriranjem tedenskega programa zvočnih dogodkov v klubu Make It Up Club v Melbourneu, pač pa tudi prek svojega enovitega posega v zvočno tvarino tolkal, ki popolnoma opusti ritmične in metrične prvine ter se poda v srčiko zvočnih zmožnosti selekcioniranih tolkal, ozvočenih smeti in izumljenih zvočil (različne kombinacije metalofonov s strunami). S tem v spontanem zvočnem toku dosega osupljivo zvočno barvitost tekočih, kontinuiranih prelivanj tekstur in abruptnih hrupnih posegov, ki secirajo in raztelešajo ritmičen značaj prvinskega glasbila. Pri tem ohranja fascinacijo nad "drone" elementi, tako značilnimi za godbo iz Avstralije in z Nove Zelandije, a jo začini z izjemno senzibilnostjo in smislom za zvočni tok. Tolkala tako postanejo le medij, generator zvoka, ki pomeni radikalen zasuk v ustvarjalni avri Willa Guthrieja, ki se je sprva napajala v jazzovski zapuščini. Will je študiral jazz in improvizacijo na Victorian College Of Modern Arts, kjer je diplomiral v l. 1998. Privatno je bil nekaj časa v uku pri tolkalski legendi Tonyju Williamsu, v času kratke, a izrazite kariere pa je kot jazzovski bobnar prejel prestižno avstralsko jazzovsko nagrado Wangaratta National Jazz Awards. Navkljub kasnejšemu izoblikovanju lastne prepoznavne tolkalske identitete v polju elektroakustičnih improviziranih zvočnih snovanjih (ki nadgrajujejo historične koncepte Eddija Prevosta, Tonyja Oxleya ali domačega sodobnika Tonyja Bucka) in razmahu avstralskega eksperimentalnega zvočnega karakterja, pa se je Will v lanskem letu z torbo kontaktnih mikrofonov, mešalno mizo, izbranimi tolkali in smetarsko šaro podal v mednarodna zvočna območja.

Doma je igral in snemal Robbijem Avenaimom, Jimom Denleyem, Joelom Sternom, Chrisom Abrahamsom (iz The Necks). Na sedanji poti pa je na Japonskem improviziral z Tetuzijem Akiyamo, Seeichijem Yamamotom (Boredoms, Omoide Hatoba, Rovo), Nedom Rothenbergom in Yoshimitsujem Ichirakijem (I.S.O., Ensemble Cathode), v Angliji z Johnom Butcherjem, Chrisom Burnom in Eddijem Prevostom, na Nizozemskem z Majo Ratkje (Spunk, Fe-mail), pri nas pa bo eksperimentalno zvočno realijo svojih tolkalskih elektroakustičnih eskperimentov najprej prikazal v solističnem recitalu, nato pa v družbi s "hišnima improvizatorjema" [b]Tomažem Gromom[eb] in [b]Taom G. Vrhovcem Sambolcem[eb], ko bodo vsi trije poskusili širiti jezik svobodne improvizacije zunaj kakršnih koli meja ...

[b]LukaZ[eb]



Izbrana gostova diskografija:

Will Guthrie: [i]Building Blocks[ei] (Antboy, 2003)
Will Guthrie / Matthew Earle / Adam Sussman: [i]Bridges[ei] (Antboy, 2003)


kontakt: syhapa@mail.ljudmila.org
« nazaj


MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz