PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA





─Źetrtek, 11. december 2008

18:00 - Delavsko-punkerska univerza
PREDAVANJE STIPE ?URKOVI?A IN MISLAVA ÄITKA

Stipe ?urkovi?: Heroizem neumnosti

Schiller je o neumnosti zapisal da se proti njej »celo bogovi borijo zaman«. Schillerja bom prijel za besedo in poskusil preizprašati nekatere konsekvence umevanja neumnosti kot simbolnega re┼żima, ki je imun celo na vmešavanja bo┼żanske instance.

S prevodom teološke v psihoanalitsko terminologijo bom bo┼żansko tu provizori─Źno, za lokalne argumentacije potrebe, tolma─Źil kot sinonimno s travmatskim, ekscesnim vdorom, ki ga dolo─Źena struktura ne more vklju─Źiti vase.

Za─Źel bom torej z opredelitvijo neumnosti kot oblike imunosti na travmo, kot sistemske zaprtosti za vmešavanje vdorov iz zunanjosti. Tako formalizirana bo neumnost predstavljala neko vrsto avtarkije. Postavil bom vprašanje odnosa neumnosti do ideala neranljivosti kot se pojavlja v panteonu zahodne (in ne samo zahodne) kulturne imaginacije. Prva stvar ki pri tem pade v o─Źi je, da neumnost predstavlja obliko neranljivosti, ki je predmet prezira. Preizprašal bom nekatere vidike tega prezira, odnos neumnosti do problematike heroizma in problematike stroja, kot tudi vprašanje njunega kriti─Źnega izena─Źevanja znotraj dolo─Źenega tipa politi─Źne resignacije na teoretski levici.

Stipe ?urkovi? je absolvent germanistike in primerjalne knji┼żevnosti na FF v Zagrebu. Rodil se je leta 1977 v Livnu, BiH. Odrasel je na Bavarskem in ima raje rde─Źe vino kot belo.

Mislav Äitko: Dru┼żbena konstrukcija neumnosti

Neumnost je eden izmed pojavov, ki uhaja ustaljenim parametrom teorij o dru┼żbeni konstruiranosti dejanskosti, ki si prizadevajo pokazati veljavnost anti-esencialisti─Źne pozicije v dru┼żbenih vedah. ?eprav za neumnost ne moremo re─Źi, da je nastala v 18. stoletju, je to stoletje vseeno pomembno za potencialno socialno zgodovino neumnosti, saj takrat nastane pedagoško-izobra┼żevalni aparat – sodobna oblika univerze -, ki neumnosti - kot razpršenemu pojavu – ponudi povsem nove mo┼żnosti pod okriljem institucionalne posve─Źenosti.

?eprav je univerza kot institucija nominalno vzpostavljena kot mesto razsvetljenskega boja proti neumnosti, sama logika akademskega polja vsebuje tisto, kar Bourdieu imenuje krog kolektivne nevednosti, ki se, kadar nanj pritiskajo dolo─Źene politi─Źne strategije, zelo pogosto spreminja v akademski idiotizem. Gre za zelo specifi─Źno vrsto neumnosti, ki jo, ne glede na to, ali se pojavlja na ravni ┼żargona ali vsebine, definira dejstvo, da je rezultat intelektualnega napora ali vsaj napenjanja.

Kot takšna, vsaka neumnost izoblikovana znotraj intelektualnega polja predstavlja travmati─Źno to─Źko tega polja, se pravi, predstavlja dolo─Źen prese┼żek, ki ga logika omenjenega polja v razmerju do konkretne dru┼żbene formacije ni mogla ukrotiti druga─Źe kot s preobratom v nekaj nasprotnega sami sebi. Seveda so nekatere travme travmati─Źnejše od drugih in zato so tudi nekje preobrati pogostejši kot drugod. Znotraj hrvaškega akademskega polja eno izmed takšnih mest predstavlja Miroslav Krle┼ża, kar je paradoksalno, saj gre za avtorja, ki je pogosto preklinjal 'kozmi─Źno neumnost', ki se mu je posthumno in povsem primerno vrnila v lokalni obliki.

Mislav Äitko (1982) je absolvent filozofije ter hrvaškega jezika in knji┼żevnosti na FF v Zagrebu. Ukvarja se s politi─Źno ekonomijo, ekonomsko sociologijo in filozofijo znanosti.



 



« nazaj


MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi ve─Ź... ]




layout:vax - 2008 - code:primz