|
|
ponedeljek, 11. maj 200920:00 - RetrovizorFilm FORTY GUNSSamuel Fuller je s specifičnimi dramaturškimi prijemi in zasnovo, kadriranjem in montažo v vesternu Forty Guns pomembno vplival na kinematografijo francoskega novega vala, predvsem na Godarda in na špagetivesterne Sergia Leonea. Kljub temu ostaja Forty Guns klasični vestern in za Fullerja so vesterni »zadnji pravi izvir drame in akcije, epičnosti«.
Film Samuela Fullerja sta doletela dva, na prvi pogled povsem tipična posega s strani naročnika, slovitega 20th Century Foxa. Prvotno ime filma Woman With a Whip je bilo umaknjeno zaradi pretirane seksualne konotacije besede "Whip", nadomestil pa ga je naslov Forty Guns, ki ga je
Fuller sam v nekem intervjuju porogljivo poimenoval v Forty Pricks, da bi vnovič opozoril na seksualno obarvanost dialogov, s katerimi film res ne skopari. Z drugim posegom je studio izvorno tragični konec spremenili v happy end.
enski liki, ki zaznamujejo vestern, so običajno žene oficirjev in prvih naseljencev, kmetovalke, prostitutke in morda učiteljice. Z ozirom na to sta oba osrednja ženska lika v Fullerjevem filmu precej netipična. Jessica Drummond je avtoritarna veleposestnica, ki ji je podložna kohorta štiridesetih revolverašev. Louvenia Spanger je obrtnica, ki skupaj s svojim očetom izdeljuje orožje. Obe ženski zaradi svoje netipične vloge povzročita specifično trenje znotraj samega žanra. Vpeljava lika Jessice Drummond, ženske, ki zasede moško vlogo tako avtonomno, da feminizira vse moške okoli sebe, zamaje celo klasični mit divjega zahoda in s tem ogrozi značilno žanrsko strukturo vesterna. Na drugi strani se napetost filma stopnjuje zaradi razcepa med družinskimi interesi in ljubeznijo do bivšega revolveraša Griffa Bonnella, ki doseže svoj vrhunec v končnem »obračunu« med Griffom in
njenim bratom.
?e gre pri slednjem za klasični ljubezenski zaplet, ki ga terja večina zgodb o divjem zahodu, pa je kontra-mit brezkompromisne ženske, ki po moško vodi ranč, le navidezen. Jessica Drummond je tragična junakinja par excellence. Forty Guns ni zgodba o njej, temveč je zgodba o tem, da znotraj vesterna ni prostora za high ridin’ woman with a whip. Studio je filmu sicer vsilil happy end, v katerem glavna junakinja preživi, toda lik Jessice Drummond, ženske z bičem, je kljub temu ubil. Svojo črno opravo, bič in belega konja je zamenjala za rožasto obleko, prisedla je na Griffov voz
in se prelevila v ljubeznivo družico. Fullerjev konec bi bil le tragična smrt neobičajne junakinje vesterna, studijska različica predstavlja tragično smrt ženske junakinje kot take. Z njo umre tudi možnost junakinje vesterna. « nazajkomentarji
|
|
ODPRTO 2024 Odprto kliče, odpiramo Gromko! Odprto, koronsko dete, se iz poletja premika v jesen. Prej koncerti na dvorišču, a zdaj zaradi mnogoterih dejavnikov ponovno v dvorani. In ker smo letos k... [ preberi več... ]
|