|
ponedeljek, 12. oktober 2009
21:00 - Defonija THE THING + SONORE (Švedska, Norveška, Nem?ija, ZDA) THE THING + SONORE: Peter Brötzmann - saksofoni, klarineti, tarogato Ken Vandermark - saksofoni, klarineti Mats Gustafsson - saksofoni, flažolet Ingebrigt Håker Flaten - kontrabas Paal Nilssen-Love - bobni, tolkala
http://www.myspace.com/peterbrotzmann http://www.paalnilssen-love.com/ http://www.ingebrigtflaten.com/ http://www.smalltownsuperjazz.com/
The Thing
»Tapping into rock’s most primal forces with the fire and fury that’s something to behold.« -Mojo
»The Thing convert nouveau punk and vintage garage-rock into a roaring scream-up, but the sheer energy and love of the music keep gimmickery at bay.« -Uncut
»The sheer power they generate from wood, metal, breath and muscle is stunning.« -BBC
»Absurdly cool!« -DJ Magazine
The Thing so se prviÄ zbrali februarja leta 2000, kmalu odigrali veÄ koncertov in posneli svoj prvi CD za založbo Crazy Wisdom, podružnico švedskega Universala. Leto dni zatem so posneli še enega, in to kot kvartet, z velikim Joejem McPheejem. Oba albuma sta razprodana. Trio je dolgo zaželena zasedba, v kateri se združujejo raznoliki glasbeni slogi in so podani z najvišji možni energetski ravni. Na trojico so vplivale razne tradicije svobodnih muzik tako iz NemÄije kakor iz Anglije in Amerike, in te vplive med igro Äutimo, ne da bi bilo sploh nujno slišati. Ko je trio zaÄel z delom, je imel na repertoarju veÄinoma skladbe Dona Cherryja (od tod tudi ime!), po zaÄetku sodelovanja z Joejem McPheejem, pa so zaÄeli tudi z drugimi »avantgardnimi standardi« (David Murray, Frank Lowe, Norman Howard ...). The Thing se enako navdušuje nad modernim rockom, kar lepo spoznamo po veliÄastni interpretaciji »To Bring You My Love« PJ Harvey z drugega albuma. Repertoar se je v zadnjih letih še poglobil in razširil, tako denimo lahko slišimo komade The White Stripes, The Sonics, Yeah Yeah Yeahs, itd. The Thing nam iz prve roke dokazujejo, kako blizu so si glasbeni slogi v današnjem Äasu, kako podobna je njihova energija – oziroma kakšna more biti – in, navsezadnje, iz kako razliÄnih koncev prihaja današnje obÄinstvo, ki se navdušuje nad kreativnimi godbami. The Thing danes snema za norveško založbo Smalltown Supersound (prim. album Bag it!). Mats Gustafsson gre danes med najveÄje švedske in evropske pihalce na svobodnjaški sceni. V številnih skupinah, med katerimi so tudi Gush, AALY Trio in Peter Brötzmann Chicago Tentet je Gustafsson s svojim pravim pravcatim pankerskim pristopom dodobra prevetril sceno in celo na novo postavil naÄin, kako vse je možno danes igrati saksofon. Ingebrigt Håker Flaten in Paal Nilssen-Love sta danes znana kot najmoÄnejša norveška »ritmiÄna sekcija«, njun sloves silovitega in inventivnega »boben-basa« pa sega po vsem svetu. Kot dolgoleten par (skupaj igrata že od leta 1992) sta sodelovala v nebroj kombinacijah, med katerimi gre izpostaviti School Days s pihalcem Kenom Vandermarkom, Scorch Trio s strunarjem Raoulom Björkenheimom in v švedsko-norveški jazzovski superskupini Atomic. Redni gostje tria The Thing so Joe McPhee, Ken Vandermark, Otomo Yoshihide, Jim O'Rourke, Thurston Moore in Cato Salsa Experience.
Sonore Titanski pihalci Peter Brötzmann, Mats Gustafsson in Ken Vandermark gredo med vodilne – in dobesedno zelo glasne! – glasove sodobne improvizirane godbe. Skupaj so se zorganizirali v pihalnem triu Sonore, in to z namenom, da na novo razišÄejo melodiÄne, ritmiÄne in teksturne možnosti svobodne improvizacije. Vsi trije »združujejo pihalsko delo« v Peter Brötzmann Chicago Tentetu od leta 1998, v formaciji tria Sonore pa so prviÄ zaigrali junija leta 2002, ko so med Tentetovo severnoameriško turnejo »v živo« nastopili v oddaji montréalskega radia CKUT. Že od prvega momenta je bilo jasno, da gre za glasbeno zelo posebno zasedbo. Še istega leta so se ponovno zbrali jeseni, in to na festivalu v švedskem Ystadu, ki ga sicer pripravlja sam Gustafsson. Obedve uvodni sreÄanji sta pomenili izvrsten temelj za postavitev inštrumentalnih kombinacij in za komunikacijo, toda njihova prva turneja oktobra 2003 pomeni prvovrsten preboj, saj se je skupinska identiteta teda razvila do vrhunca. Štirinajst dni so nastopili vsak veÄer, osvojili tako raznolika prizorišÄa, kakor so Dunaj, Carigrad, Skopje, Cerkno, Köln ... potovali z letali, vlaki in kombijem, s seboj prenašali precej glasbil (altovske, tenorske, baritonske saksofone; Eb, A, Bb in basovske klarinete; tarogato, flažolet) in dosegli kreativen vrh. K sreÄi je bila veÄina teh koncertov posnetih, in kdor je bil priÄa vrhunskemu nastopu Sonore Pr' Gabrijelu v Cerknem, ta ve, o Äem je tukaj govor. Poslednji, kölnski koncert je z izjemno posreÄenim naslovom No One Ever Works Alone septembra 2004 izšel pri Okka Disk v Chicagu kot njihov prvi album. Trio se je prav v Äasu izida prviÄ odpravil še na odmevno turnejo po ZDA in Kanadi. Starosta muziÄist in likovnik (vedno sam tenkoÄutno oblikuje vse svoje albume!) Peter Brötzmann je že štiri desetletja, vsaj od slavne plošÄe Machine Gun sem gonilna sila evropske in svetovne svobodne scene. Priljubljen pri sila raznoliki publiki – od freejazzerjev do metalcev, pankerjev do klasikov – se s svojo mogoÄno igro zmerom razda do konca. Gustafsson in Vandermark sta zaÄela kot njegova zvesta slednika, adepta, a sta v zadnjem desetletju do obisti razvila svojo lastno prepriÄljivo igro. Neumorni Ken Vandermark, garaÄ iz Chicaga vodi zavidanja vredno število zasedb, z eno izmed njih (Powerhouse Sound) se je to poletje v okviru 50. Jazz Festivala Ljubljana predstavil tudi na Letnem odru Gala hale na Metelkovi. Redni gost naših odrov, ki je, mimogrede, dvakrat igral tudi že v Gromki (DKV Trio; krasen trio s Philippom Wachsmannom in Paulom Lyttonom) in v Menzi pri koritu (Spaceways, Inc.), je – verjeli ali ne – prviÄ pri nas nastopil pred davnimi leti kot Älan benda The Flying Luttebachers v ilirskobistriškem klubu MKNŽ. Sonore nimajo niÄesar skupnega s tradicijskimi jazzovskimi saksofonskimi kvarteti ali s klasiÄnimi pihalnimi oziroma godalnimi zasedbami, v katerih veljajo strogi hierarhiÄni postopki (najnižje glasbilo tako, recimo, igra ostinato, razredÄene tone, ipd., medtem ko višje uglašeni inštrumenti igrajo vlogo »nosilca melodije«). Pri Sonore se soli, dui in trii gradijo strogo enakopravno, predvsem pa izhajajo iz sprotne, spontane glasbene logike in trenutnih zahtev. Skupina prevprašuje soniÄne teksture, melodije, integrirana ritmiÄna sporoÄila in še marsikaj drugega, kar je možno najti v improviziranih godbah. Muzika tria Sonore je intenzivna, lepa, introspektivna, robna ... predvsem pa je ne more odigrati nihÄe drug kot zgolj vrla trojka Brötzmann / Gustafsson / Vandermark.
kontakt: defonija@gmail.com (možne rezervacije!) « nazaj komentarji |
ODPRTO 2024 Odprto kliÄe, odpiramo Gromko! Odprto, koronsko dete, se iz poletja premika v jesen. Prej koncerti na dvorišÄu, a zdaj zaradi mnogoterih dejavnikov ponovno v dvorani. In ker smo letos k... [ preberi veÄ... ] |
layout:vax - 2008 - code:primz |