PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

nedelja, 10. oktober 2010

22:00 - Festival Mesto ┼żensk
Defonija: LAUREN NEWTON / JO╦LLE L╔ANDRE (D/USA, F)

Lauren Newton - glas

Joëlle Léandre - kontrabas, glas


http://www.laurennewton.com/
http://www.joelle-leandre.com/

 

Koprodukcija med Mestom ┼żensk, 16. festivalom sodobnih umetnosti in koncertnim ciklom Defonija - v sodelovanju s klubom Gromka.
http://www.cityofwomen.org/

S koncertom za─Źnemo ob 22.uri (vrata kluba se odpro ob 21:00).

Vstopnina: 10.- evrov, s popustom (gl. festivalsko spletno stran!) 7.- evrov .

Pred koncertom in po njem bo prikladne muzike sukala Maja Mati? (Radio Študent).

Akreditivi so na voljo na festivalskem naslovu Mesta ┼żensk ali - samo za ta koncert - na elektronskem naslovu defonija@gmail.com.

 

Za Lauren Newton je bistveno, kako in kam se glasba materializira skoz svobodo v improvizaciji. "Za─Źetki glasu so v zvenu, in tudi moja muzika prihaja od tam," poudarja. Njen vokalni slog je izjemno širok - sega od vokalize do nojza; beseda utegne biti povsem v slu┼żbi glasbene vsebine. Neko─Ź "nadarjena jazzovska pevka" se je s─Źasoma razvila v eno izmed najosupljivejših eksperimentatork na sceni. Njen konsistenten, trden, silno mo─Źan glas se v pri─Źujo─Źem duu odli─Źno ujame z odlo─Źno originalnostjo, s katero Joëlle Léandre naperi svoj kontrabas proti neponovljivi "spontani kompoziciji". Gre za tiste redke, zmuzljive momente in nadrobnosti, ki jih je kratko malo treba videti/slišati "v ┼żivo". Glasbenici namre─Ź dru┼żno obvladujeta ves širen diapazon med najhujšo dramo in skrajnim humorjem. Za Joëlle Léandre so ve─Źkrat rekli, da "igra kot najve─Źji improvizatorji-solisti" (Derek Bailey, Cecil Taylor, Roscoe Mitchell) - in njen distinktiven zven, njena peklensko jasna notranja muzi─Źna logika dejansko prepri─Źa in prevzame celo tisti del ob─Źinstva, ki zna ob izrazu "improvizacija" sicer vihati nos. ?e ho─Źete koga pritegniti v ─Źaroben svet improvizacije, potem ga vsekakor peljite na koncert tegale dua: Momenti, v katerih se kontrabas napolni z vrhunsko imaginacijo, glasovno tudi izjemna Joëlle Léandre pa se v posebni vokalni kombinatoriki pridru┼żi svoji kolegici, so nekaj najboljšega, kar lahko slišimo v sodobnosti - do konca prignana performerska strast, spekter nepri─Źakovanih raznolikosti, ki mu na lepem z veseljem re─Źemo koncert, glasba v tistem naj┼żlahtnejšem pomenu, ko nastop švigne mimo vsake ─Źasovne ovire. In poleti kot bi mignil, njegova notranja usedlina pa nas spremlja še dolgo, v─Źasih zelo dolgo in do konca. Mi pa bi še in še kaj takšnega. "Let sound be what it is," je veliki u─Źitelj John Cage svoj─Źas govoril zvedavi Joëlle Léandre, ko se je urila v poslušanju sveta okoli sebe. Prepustimo se visoki abstrakciji, da se dotakne naših najkonkretnejših glasbenih ┼żelja, ko nas veliki dami nove muzike zapeljeta v vrve┼ż sijajnih, enkratnih medsebojnih trkov.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Joëlle Léandre gre med najeminentnejše figure na evropskem in svetovnem prizoriš─Źu nove muzike. Izvrstna perfomerka, duhovita, izvedbeno superiorna kontrabasistka in skladateljica je doma tako v svetu "klasike" - šolana orkestrsko in solisti─Źno - kakor najradikalnejše improvizacije na meji verjetnega. Zanjo so pisali kompozicije John Cage, Giacinto Scelsi, Steve Lacy … Neko─Ź ─Źlanica slavnega Ensemble Intercontemporain Pierra Bouleza je pozneje veliko ustvarjala za teater in ples (tudi sodelavka Mercea Cunninghama in Josefa Nadja), nastopala na brez števila multidisciplinarnih performans, imela u─Źne ure in rezidence po vsej Evropi, ZDA in Aziji, igrala in še igra v številnih zasedbah z vsemi najve─Źjimi, ki kaj pomenijo v novem jazzu in improvizirani godbi (Derek Bailey, Anthony Braxton, George Lewis, Evan Parker, Irène Schweizer, William Parker, Peter Kowald, Fred Frith, John Zorn, Marilyn Crispell …). V zadnjih 30 letih podpisana na ve─Ź ko 150 glasbenih albumih. Leta 1983 postane ─Źlanica European Women Improvising Group (EWIG), ki nastane iz nekdanje Feminist Improvising Group, njen nasledek pa je znameniti, še danes delujo─Źi feministi─Źni improvizacijski trio Les Diaboliques (JL z Maggie Nicols in Irène Schweizer).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lauren Newton (foto: Koho Mori), doma iz Oregona (na zahodnem obre┼żju ZDA), od leta 1974 ┼żivi in dela v Nem─Źiji. Obvladuje repertoar sodobne klasike, jazza, vrhunska improvizatorka, profesorica glasbe (Gradec, Berlin, Essen, Luzern). Širšemu ob─Źinstvu je nemara še najbolj znana kot soustanoviteljica slavnega Vienna Art Orchestra, zasedbe, s katero pod vodstvom Matthiasa Rüegga nastopa in snema polnih dvanajst let. Leta 1982 formira Vocal Summit (še Bobby McFerrin, Jeanne Lee, Urszula Dudziak, Jay Clayton), leto zatem izda prvi solisti─Źni album in navduši nemško kritiko. Njena redka sposobnost, da konvencionalno vokalno tehniko gibko in spretno premeša s povsem nekonvencionalnimi zvo─Źnimi utrinki, jo umeš─Źa med najbolj iskane vokalistke našega ─Źasa. Enako dobro se znajde v prosti improvizaciji, zmore in zna odpeti Mahlerjeve Pesmi za umrle otroke, navduši z  "navadno" jazzovsko bando in še in še.


kontakt: defonija@gmail.com
« nazaj

komentarji







MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi ve─Ź... ]




layout:vax - 2008 - code:primz