PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

─Źetrtek, 12. februar 2004

18:00 - Delavsko-punkerska univerza
TANJA RENER in ALENKA ÜVAB:

[b]"What's Love Got to Do With It?" - Giddensova teorija preobrazbe intimnosti v pozni modernosti[eb]

VII. letnik DPU
tema LJUBEZEN IN POLITIKA
deseto predavanje

Tanja Rener in Alenka švab bosta v predavanju predstavili in kriti─Źno obravnavali Giddensovo teorijo preobrazbe intimnosti, ki je v dru┼żboslovni prostor v za─Źetku 1990ih vnesla kar precej nemira. Odzivi nanjo so tako negativni kot pozitivni, lahko bi rekli, da se izra┼żajo kar v nekakšni interpretativni divergenci med zagovorniki in kritiki preobrazbe intimnosti. Giddens postavlja tezo o tranformaciji intimnosti v sodobnem svetu kot o procesu generi─Źnega prestrukturiranja zasebnosti, v katerem ima osrednjo vlogo nova oblika osebnih odnosov, tkim. "─Źisto razmerje" (pure relationship), ki "se nanaša na razmere, v katerih posamezniki vstopajo v dru┼żbene odnose zavoljo samih sebe oziroma zavoljo tega, kar lahko iz takšnega odnosa pridobijo. ?isto razmerje obstaja le toliko, kolikor prinaša zadovoljstvo obema partnerjema." ?isto razmerje se ne omejuje na zakonsko zvezo niti na heteroseksualno orientacijo, ampak velja za vse vrste intimnih partnerskih razmerij. Vzporedno oziroma skupaj z razvojem tovrstnega razmerja poteka tudi razvoj plasti─Źne seksualnosti, ki se realizira z lo─Źitvijo seksualnosti od reprodukcije - nose─Źnosti in rojevanja - ter transmutacija romanti─Źne ljubezni, ki se pod pritiskom ┼żenske seksualne emancipacije in avtonomije fragmentira in razvija v soto─Źno ljubezen (confluent love), aktivno in pogojno ljubezen (cf. kaoti─Źno ljubezen /Beck, Beck-Gernsheim 1999/), ki stoji v nasprotju z romanti─Źno ljubeznijo - ljubeznijo "za vedno". Avtorici se bosta v predavanju osredoto─Źili predvsem na kritiko te teorije, ki jo nekateri cini─Źno ozna─Źujejo kot "triumf upanja nad izkušnjo" (v Reviewing sociology a Review journal).

Red. prof. dr. T a n j a R e n e r je profesorica sociologije dru┼żine in sociologije spolov na Fakulteti za dru┼żbene vede v Ljubljani. Predava sociologijo dru┼żine, ┼żenske študije in sociologijo vsakdanjega ┼żivljenja na dodiplomskem in podiplomskem študiju. Predavala je na številnih tujih univerzah, med njimi na Univerzi v Trstu, Bologni in Trentu, na Kralji─Źini univerzi v Belfastu, Evropski univerzi v St. Peterburgu, univerzah v Sofiji in Plovdivu. Je nacionalna koordinatorinja za podro─Źji ┼żenskih študij in študij mladine pri Svetu Evrope. Je soustanoviteljica in ─Źlanica uredniškega odbora zalo┼żbe */cf. Vrsto let sodeluje z razli─Źnimi nevladnimi organizacijami v Sloveniji in drugod. Tanja Rener svoja dela objavlja predvsem na podro─Źjih sociologije dru┼żine, sociologije spolov in študij mladine. Je avtorica, soavtorica ali urednica številnih del, med njimi: [i]Yugoslav Women in Politics[ei] (1985); [i]Äenske, zasebno, politi─Źno[ei] (1991); [i]Äenske, politika, dru┼żina[ei] (1991); [i]Dru┼żine: razli─Źne, enakopravne[ei] (1996); [i]Predah za študentsko mladino[ei] (1996); [i]Youth in Slovenia: New Perspectives from the Nineties[ei] (1997); [i]Back to the Future[ei] (1998); [i]Socialna ranljivost mladih[ei] (1999); [i]Il nazionalismo e genere[ei] (2003).

Doc. dr. A l e n k a š v a b je raziskovalka na Mirovnem inštitutu, kjer trenutno izvaja postdoktorski projekt o dru┼żinski politiki ter skupaj s kolegom mag. Romanom Kuharjem raziskavo o dru┼żinskih in socialnih konktestih ┼żivljenja istospolno usmerjenih v Sloveniji. Predava tudi na Fakulteti za humanisti─Źne študije v Kopru. Med drugim je objavila knjigo z naslovom [i]Dru┼żina: od modernosti k postmodernosti[ei] (ZPS, 2001) ter skupaj s Selmo Sevenhuijsen uredila knjigo [i]Labirinti skrbi: pomen perspektive etike skrbi za socialno politiko[ei] (Mirovni institut, 2003). Njena raziskovalna podro─Źja so študije spolov, sociologija dru┼żine, dru┼żinska politika, feministi─Źna teorija.

[b]Nasvidenje v naslednji revoluciji![eb]


kontakt: oberstar@mail.ljudmila.org
« nazaj


MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi ve─Ź... ]




layout:vax - 2008 - code:primz