PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

torek, 22. april 2014

21:00 - Koncert
ELEKTRIČNI ORGAZAM (Beograd) + THE INTERNATIONAL ROCK'N'ROLL CIRCUS (AKC Metelkova)

 Vstopnice v predprodaji na on-parole:http://www.on-parole.com/shop/en/tickets/67963-elektricni-orgazam-the-international-rock-n-roll-circus-ljubljana-22042014-vstopnica-ticket.html.

 

ELEKTRIČNI ORGAZAM (Beograd)

 

Srđan Gojković "Gile" – kitara, glavni vokal, sporemljevalni vokal, produkcija

Branislav Petrović "Banana" – vodilna kitara, spremljevalni vokal, orgle, klavir, violina, ksilofon

Zoran Radomirović "Švaba"  – basovska kitara, spremljevalni vokal

Blagoje Nedeljković "Pače" – bobni

Ljubomir Đukić "Ljuba" – klaviature, spremljevalni vokal, glavni vokal


Električni orgazam, skozi desetletja eden izmed najbolj proslavljenih bendov "YU rocka" nastane sredi januarja 1980 v beograjskem bistroju Mornar po koncertu grupe Leb i sol. Člana hard rock zasedbe Hipnotisano pile in prijatelj Ljuba na hitro osnujejo punk različico za predskupino, med čakanjem na natakarja sestavijo komad "Konobar" in gredo zelo hitro naprej, v zgodovino ... Električni orgazam se kmalu pojavijo na mladinskem festivalu v Subotici, ki je bil pomembno stičišče zagrebške, ljubljanske, reške in beograjske novovalovske scene in so leta 1981 s štikli "Krokodili dolaze", "Zlatni papagaj" in "Vi" družno s kolegi iz bendov Idoli in Šarlo Akrobata angažirani na znameniti Jugotonovi kompilaciji Paket aranžma, eni najpomembnejših edicij v zgodovini jugoslovanske popularne glasbe. Prav Jugoton še isto leto izda album, naslovljen z nazivom benda, potem ko tisk zavrneta tako PKP RTV Ljubljana ("pomanjkanje originalnosti") in PGP-RTB, ki jih zmotijo teksti za komada "Krokodili dolaze" in "Nebo".

Spremembe v zasedbi postanejo stalnica Električnega orgazma (fotografija: Branislav "Brian" Rašić) - paradoks je, da je zasedba, ki jo imamo spoznati pri nas, še najbliže začetkom. Čelnik “Gile” že v prvi fazi sprememb obišče London, saj Kris Bohn, novinar New Musical Express najde za EO precej spodbudnih besed. Od tedaj se jih prime naziv "najbolj angleški med vsemi YU novovalovci". Podpis pogodbe z Rough Trade Records omogoči EO distribucijo albuma v Veliki Britaniji. V istem obdobju pride Grzegorz Brzozowski, mladi študent iz Poljske na noro idejo, da organizira Paket aranžma turnejo". Zadeva je tudi posneta na preprost magnetofon in pod naslovom Warszawa '81 pomeni prvi bootleg na ozemlju SFRJ. Naslednji album Lišće prekriva Lisabon je posnet v ljubljanskem studiu Tivoli.

Obdobje 1984-89 pomeni za EO čas nenehnih osebnih kriz, ki vodijo do nekajletnega razpada, obenem pa gre tudi za čas prvega preboja v mainstream. Malo je slavnih bendov na ozemlju nekdanje države, ki bi preživeli toliko menjav, kriz, prehodov ... To je seveda tudi čas, ko se maje država, EO pa poleg novih studijskih albumv Kako bubanj kaže in Distorzija in "greatest hits" plošče ponudi tudi nekaj nepozabnih hitov, med katerimi sta najbolj v ušesih cover Rolling Stones "Bejbe, ti nisi tu" in "Igra rokenrol cela Jugoslavija". "Gile" se v osebno in družbeno problematičnem obdobju odloči za solistično kariero, spiše soundtrack za film Kako je propao rokenrol in z Vladom Divljanom (Idoli) posnamen dva ljubka albuma Rokenrol za decu in Rokenrol bukvar.  

Pride vojna, EO miruje, se občasno pretvarja v kaj drugega, predvsem pa je pomembno, da se spet na polno aktivira - pa čeprav sta gonilni sili prejkone le "Gile" in bobnar "Čavke". Ključno je leto 1992, ko EO skupaj s člani Ekatarine Velike in Partibrejkers osnujejo protivojni bend Rimtutituki in v gnevu proti Miloševiću in agresiji turbo-folka posnamejo single Slušaj 'vamo! EO med vojno opravijo manjšo evropsko turnejo z naslovom Ko to tamo peva in so poleg vinkovških Majk eden izmed prvih ex-Yu bendov, ki že kmalu nastopijo v Sloveniji.

Kriza in koketiranje z glasbenimi okusi devetdesetih se nadaljuje - "Gile" ja zato močno angažiran tudi zunaj EO, igra z Vlada Divljan Old Stars Band in z njim posname pomemben album Odbrana i zaštita. Konec stoletja zaznamuje medijsko precej razvpit škandal: Oba zagrebška koncerta (Tvornica in KSET) maja 2000 odpadeta, ker policija pri "Giletu" najde 0,22 grama heroina. Zadeva se po prenočevanju razplete precej srečno - z deljenjem avtogramov na policijski postaji in minimalno varščino.  

Leta 2004 se začnejo za EO spet precej srečnejši časi. Po velikem tovariškem srečanju za 30-letnico novega vala v Jugoslaviji se v Beograd iz ZDA vrne prvoborec "Ljuba", kar da drugim članom izjemen zagon in množico novih idej. Zadeve se počasi sestavljajo, postavljajo na novo mesto, EO se vnovič ozrejo k novemu valu, kar leta 2010 rezultirajo v vnovično odličnem albumu To što vidiš to i jeste (Dom omladine / Dallas Records). Leta 2007 se jim spolni tudi velika želja, ko so predskupina Rolling Stones na koncertu v Beogradfu. V kondiciji zadnjega albuma EO delujejo tudi zdaj, ko se po dolgih sedmih letih zelo razpoloženi vrnejo v Slovenijo.

Še nekaj statistike: Med 100 najboljšimi rock albumi iz nekdanje SFRJ najdemo tri (3) EO, pri pesmih pa je zadeva še boljša - med stotimi najboljšimi so kar štiri (4) njihove. Zagotovo jih slišimo tudi tokrat, na underground dogodku v Gromki!


+


THE INTERNATIONAL ROCK'N'ROLL CIRCUS (AKC Metelkova)


Ivan Arsenov "Arsa" - kitara, vokal

Sabina Kraner "Skabina" - basovska kitara, vokal

Emir Kovačević "Tuljo" - bobni


Naj vas za ogrevanje preseneti skrbno varovana metelkovska skrivnost!

THE INTERNATIONAL R'n'R CIRCUS je še ena v vrsti skupin, ki prihaja iz bogate ustvarjalne zakladnice Metelkove mesta. Dolgega, kompliciranega imena si niso izmislili, da bi ljudem grenili življenje z izgovorjavo, pač pa zaradi izvirne mednarodne zasedbe, ki je štela Romuna na bobnih, Srba na kitari in Slovenko na basu. Originalno vznikla avgusta 2011 je skupina po prvih dveh koncertih zaradi odhoda bobnarja za nekaj časa obtičala na mrtvi točki, iz katere pa je v začetku leta 2012 s prihodom novega bobnarja Emirja izšla še močnejša kot prej. Od takrat gre njihova pot samo naprej. Pred kratkim so posneli prvi demo z osmimi nabritimi punk'n'roll himnami, katerih tematika se giblje med osebno izpovedno in socialnopolitično angažirano liriko. Vrnili so se tudi na koncertne odre, kjer z energičnim nastopom, prodornimi vokali, težko ritem sekcijo in r'n'r kitaro, kot se šika, navdušujejo mnoga prisotna ušesa.



« nazaj

komentarji







MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz