PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

sobota, 10. julij 2004

23:00 - Teatrino
JAM SESSION ALI NIH?E NE VPRAŐA JABLANE

JAM SESSION ALI NIH?E NE VPRAŠA JABLANE


Enodejanka Jam session ali nih─Źe ne vpraša jablane je zamišljena kot predstava, ki zahteva minimalne stroške izvedbe (postavitev scene, kostumi, …) in maksimalni vlo┼żek igralcev. Prav tako pa je zaradi samega na─Źina izvedbe zelo mobilna po principu "pridemo skorajda na dom!". Enodejanka je nastala na osnovi gledališke drame Jam session ali nih─Źe ne vpraša jablane, slovenskega avtorja Gorana Gluvi?a, ki ┼żivi in ustvarja v Grosuplju. Premiero je do┼żivela 09. 04. 2004 v DOMU KULTURE KAMNIK. Tema predstave je v tem trenutku nadvse aktualna, saj skozi jezik politi─Źne satire ponuja grenko-smešno odslikavo globalne realnosti.

Jam session je nastajanje glasbe v ┼żivo, neposredno, kot prepletanje, dopolnjevanje, zamenjevanje melodij in ritmov “ na─Źinov igranja. Za Jam session je posebej pomemben medsebojni odnos igralcev – glasbenikov. V toliki meri, ko gre za ustvarjanje glasbe, gre tudi za poslušanje in razumevanje, za odprtost. Te lastnosti so pomemben del jazzovske glasbe, tudi tiste, ki se predstavlja v bolj dogovorjeni formi, kot je Jam session – koncert.

Podobno velja tudi za gledališko improvizacijo. Tudi tu gre poleg igranja za opazovanje in razumevanje, za odprtost. Tudi tu se razli─Źni na─Źini igranja, zgodbe in interpretacije prepletajo, dopolnjujejo in izmenjujejo.

Tekst Gorana Gluvi?a posnema namišljeno improvizacijo dveh igralcev, vendar ne kot verno rekonstrukcijo, temve─Ź kot improptu vernih situacij in zgolj kot ogrodje. Kljub temu, da gre za pri uprizarjanje Jam sessiona za gledališ─Źe, ki temelji na zapisani besedi, ta ni prevladujo─Źa in bistvena, temve─Ź je predvsem struktura, na kateri nastaja kon─Źna predstava, je struktura, na kateri se gradijo igre in preigravanja.

Besedilo sicer vsebuje posamezne elemente zgodbe, a jih »Jam sessionovsko« ne zdru┼żuje v enotno zgodbo, pa─Ź pa pusti, da se zametki novih neprestano rojevajo. Prav tako se dialogi dotikajo dolo─Źenega post-sveta. Post–komunisti─Źnega, post-demokrati─Źnega, post-gledališkega, ki še najbolj spominjajo na situacije Beckettove dramatike, ki so v osnovi iskrene, vase zaprte in ponavljajo─Źe se kon─Źne. V Jam sessionu so tudi nestalne in prav njihova nedogovorjenost ponuja odprt prostor igri in improvizaciji. Iz napisanega je razvidno, da je predstava Jam session prvenstveno igralska predstava, ki mora najve─Ź pozornosti nameniti prav igrivosti, ki pa si seveda za predmet svoje igre vzame predvsem svet, v katerem se dogaja. Tudi v tem svetu je razlog, da je predstava prej ┼żanr session, se pravi mešanica od kriminalke, politi─Źne satire in znanstvene fantastike do absurda, kot pa stilsko enovita. Njen namen ni prinašati enotnega, jasno pod─Źrtanega sporo─Źila, pa─Ź pa vzbuditi skozi igro iskanje sporo─Źila. Gledalca mora igra vsakokrat znova povabiti v svoj prostor in mu dovoliti, da ga raziš─Źe, potem pa mu pokazati naslednjega. Uprizarjanje Jam sessiona ni tako le uprizarjanje dramskega besedila, temve─Ź raziskovanje igre in pomenov na tisti ravni, kjer se pokrivata eksperiment in predstava, improvizacija in re┼żija.

Produkcija enodejanke Jam session je delo neodvisnega gledališ─Źa Frank teater, ki se je na slovenskih odrih ┼że predstavil z enodejanko Harolda Pinterja Futrlift (The Dumb Waiter) ter v svoji mladinski sekciji Zeleni škrat z otroško predstavo Snegulj─Źica, ki še vedno traja (do sedaj je bilo izvedenih 16 ponovitev).

igrata:

Primo┼ż Ranik (MGL, SNG Maribor, SLG Celje, KUD France Prešeren, Dom Kulture Kamnik …Film: Nikogaršnja zemlja (Oskar za tujejezi─Źni film 2002)

Uroš Poto─Źnik(SNG Drama Ljubljana, MGL, SNG Maribor, SLG Celje, KUD France Prešeren, Dom Kulture Kamnik, Prešernovo Gledališ─Źe Kranj … Film: Outsider (vloga: Kadunc – Bomba, bronasta palma za najboljši film Mostra de Valencia, Španija, 1997), Pet majskih dni (glavna vloga), ?am─Źatka, Zvenenje v glavi...

scenograf:

Grega Nartnik - (Inštalacija v okviru festivala pouli─Źnega gledališ─Źa Ana Desetnica, Sodelovanje z video produkcijsko hišo Strup (npr. reklama za Mobitel - november 2002), Break 21 1998 (na lokacijah Cankarjev dom, Figovec, Kersnikova …)

dramaturg:

Janez Vencelj (Dramaturg SNG Maribor 1999-2003, PG Kranj 1997-1998)

Zvo─Źna oprema:

Uroš Poto─Źnik (Glasba za gledališko prestavo Moliere: Tartuffe (re┼żija: Mile Korun), Zvo─Źna oprema predstav Futrlift, Snegulj─Źica, Glasba za kratka filma Tine Trenutnik in Poligon)

Oblikovalka tiskovin:

Kristina Lazeti? (Escape from Alkatraz, Williamsburg Art and Historic Center, New York 2002, Curiosity kill the cat I., Pekarna, Maribor 2003, Curiosity kill the cat II., Gallery Alkatraz, Ljubljana 2003)

Dramatik:

Goran Gluvi?

Ve─Ź pesniških zbirk in literarnih tekstov – pribli┼żno 20 naslovov (Uli─Źne revolucije, Zadnji poletni ples, Mali diktator, …)
o Radijske igre – pribli┼żno 30 naslovov (O─Źetu lu─Ź, sinu klju─Ź, Radijski sprejemnik, Te┼żave u orehovo torto, …)
o Dramska besedila – pribli┼żno 20 naslovov (Iztok in prodajalci svobode, Šofer Franc K., Asfaltiranje blejskega jezera, Argentinski tango ali jutri bomo zmagali, Jam session, …)



« nazaj


MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi ve─Ź... ]




layout:vax - 2008 - code:primz