PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA



ponedeljek, 24. oktober 2016

21:00 - Defonija
THE EX (niz/vb) + VITJA BALŽALORSKY (slo)

THE EX (niz/vb)

Terrie Hessels - električna-, baritonska kitara
Arnold de Boer - glas, električna kitara, sampler, elektrofonija
Andy Moor - električna-, baritonska kitara
Katherina Bornefeld - bobni, tolkala, glas

Gavin McDowall - zvok

Fotografija Matias Corral

“Staying a bird, staying independent, free if you will, for three decades, that takes skill and something else, something more like heart.”
--John Corbett leta 2009 o The Ex

Najprej par grobih faktov: Zasedba The Ex je začela z dejavnostjo v zenitu punka - leta 1979 - in to kot precej izrazit anarcho-punk bend. Od prvega dne so povsem neodvisni (upravljajo se skoz Stichting Ex), imajo pa tudi svojo lastno založbo (Ex Records), pri kateri je do zdaj izšlo 38 njihovih albumov, za nameček pa izdajajo tudi dela več drugih muzičistk, muzičistov, predvsem afriških. The Ex so do konca leta 2015 po vsej Evropi, Severni Ameriki in Afriki nastopili na 1828 koncertih (616 so jih imeli na Nizozemskem, 1212 pa v tujini). 

The Ex so se iz "strogega punka" kmalu podali na nepredvidljivo, a mikavno pot - tja v divergenco glasbenih slogov; ohranili so družbenopolitično ostrino, kritičnost, ironijo in sarkazem (vmes je zvonkega pevca G. W. Soka - s pravim imenom Jos Kleij - kongenialno zamenjal Arnold de Boer), se spretno izognili vsem pop ali trendovskim pastem, do obisti so spilili zven že tako ali tako zelo prepoznavnih kitar - ostali brez basista, a dvojico kitar znižali v enkratni baritonski različici - se podali k manjšim zasedbam, med katerimi so najbolj znane Zea, Lean Left, razni dui, ki jih gojita Andy Moor in Terrie Hessels, ostali so, skratka, precej trdni, a zmerom odprti. Njihova potovanja v Afriko (predvsem Etiopijo, pa tudi Gano, Mali in Kongo) so postala sinonim za posebno muzično poslanstvo. Tjakaj so namreč večkrat popeljali svojo lastno odrsko mašinerijo, številne sodelavke, sodelavce (med njimi je celotna smetana nizozemske improvizacije in free jazza), ves čas pa so imeli v mislih predvsem lokalno etiopsko sceno: Premnogim so ponudili snemanje plošč in svetovne turneje v dobri družbi, poleg tega so v Etiopijo nekajkrat vzeli s seboj tudi popravljalca pihal iz Amsterdama, ki je v času obiska vneto usposabljal glasbila za čimbolj nemoteno igro ... Preohlapno bi bilo reči, da se The Ex v svoji muziki podajajo v noise, rock, punk, jazz, improvizacijo, etno ... So kratko malo edinstveni - zgledno evropsko underground podjetje, ki s svojo značilno strunsko ritmizacijo in večkrat afriškim bobnarskim načinom pripravi kar najkakovostnejšo zabavo tako za uho kakor za poplesavanje. Na domačnih svobodnjaških terenih, kakršen je tudi klub Gromka, se to občuti še toliko bolj! 

The Ex v elementu na festivalu Jazz Cerkno leta 2010 (fotografija Jože Svetičič)

The Ex so v svoji zgodovini organizirali več okroglih obletnic, na katere so povabili svoje najzvestejše partnerje, partnerke, v nekem obdobju so se razširili v eksperimentalen Ex Orkest, v zadnjem desetletju pa zelo radi nastopajo tudi s pihalci in trobilci iz svetov novega jazza in improvizirane muzike, ki si za ta namen nadenejo naziv Brass Unbound.

Preštevilnemu občinstvu v glavi še zmerom odmevajo dovolj bližnji nastopi The Ex: leta 2000 v Menzi pri koritu (dvojni koncert z Zu, še na "starem odru"), 2009 so v okviru festivala Druga godba špilali na metelkovskem Letnem odru, in to z zdaj že pokojnim etiopskim pihalcem Gétatchèwom Mèkuryo in številnimi gosti, 2010 so kot izviren kvartet udarili na mednarodnem festivalu Jazz Cerkno, poleti tistega leta z bendom Ililta! (novo etiopsko plesno godbo) v Kinu Šiška, v Cerknem so bili, navsezadnje, tudi maja lani, družno z njimi pa še Ken Vandermark in Nate Wooley.

Odrski sodelavci, sodelavke The Ex skoz čas (izbor): Tom Cora (ZDA), Brader Musiki (Kurdistan), Lanaya (Mali), Jan Mulder, Kamagurka + Herr Seele (Belgija), Chumbawamba (VB), Fugazi (ZDA), Sonic Youth (ZDA), Djibril Diabate (Mali), Konono No. 1 (Kongo), Mohammed Jimmy Mohammed (Etiopija), Gétatchèw Mèkurya (Etiopija), Anne-James Chaton (Francija), Jaap Blonk, Instant Composers Pool, Han Bennink, Ab Baars, Wolter Wierbos, Theatergroep d'Electrique, Magpie Dance Company, Tortoise (ZDA), Tsehaytu Beraki (Eritreja), Mats Gustafsson (Švedska), Ken Vandermark (ZDA), Roy Paci (Italija).

Premnoge dodatne informacije; zgodovina; arhiv; edicije; fotografije; džuboks:

www.theex.nl/

+

VITJA BALŽALORSKY (slo) - električna kitara, efekti, elektrofonija

Vitja Balžalorsky (fotografija Jože Požrl) je eden izmed najprepoznavnejših mlajših kitaristov na slovenski glasbeni sceni. Njegov glasbeni jezik seže od mainstream jazza, elektrofonije, trših alternativnih glasbenih zvrsti in noisea do improvizirane in eksperimentalne muzike. Poznamo ga iz ustaljenih zasedb, kakor so Balžalorsky/Drašler 3o, Kombo Zlatka Kaučiča, Orchestra Senza Confini, Buche 4, Litošt, Borghesia, Carnaval in ad hoc projektov različnih slovenskih in tujih glasbenikov, ki so dejavni predvsem na področju kreativne improvizirane glasbe ter drugih oblik umetnosti.

Leta 2015 je premierno predstavil svoj solo projekt na 56. Jazz Festivalu Ljubljana - izvedel in posnel ga bo tudi v Gromki - po več solističnih nastopih v letošnjem letu načrtuje tudi izid samostojnega albuma. 

Sodeloval je s svetovno priznanimi glasbeniki, kakor so Evan Parker, Herb Robertson, Eddie Prévost, Alexander Balanescu, Javier Girotto, Ab Baars, Phil Minton, Johannes Bauer, Jim Pugliese, Marco Cappelli, Giovanni Maier, Massimo De Mattia, Zlatko Kaučič, Bruno Cesseli, Tomaž Grom ...

Prispeval je glasbo za kratka filma Šampanjski Twist (režija Harry Rag) in Poroka (režija David Lužar), redno pa sodeluje tudi v plesnih uprizoritvah Neforma (Zavod Sploh/En Knap) in Dinamično ravnotežje/Dinamic Balance. Muzicira tudi na večerih poezije (Literatura v živo, Mimoglasje, Živa književnost, Mlade rime) in je programski vodja glasbenega cikla Ropotarnica v ljubljanski galeriji ŠKUC.

https://soundcloud.com/vitja-bal-alorsky

 

Klubska vrata se odpro ob 20.30, s koncertom začnemo dovolj točno; nadomestilo za nastopajoče v mejah razuma!

Informacije in resne prošnje za akreditacijo so na voljo na elektronskem naslovu defonija@gmail.com.

Koncertni cikel Defonija sofinansirata Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Mestna občina Ljubljana - Oddelek za kulturo.


kontakt: defonija@gmail.com
« nazaj

komentarji







MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz