PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

ponedeljek, 6. februar 2017

21:00 - Defonija
DANIEL LEVIN QUARTET + IGOR LUMPERT & INNERTEXTURES

Takole rečemo; najpoprej na kratko:

V prvem delu dvojnega koncerta nam Igor Lumpert v družbi izvrstne mednarodne bande predstavi svoj pogled na dvoje "novomeških" realnosti - na rodno Novo mesto in na New York City, v katerem živi in ustvarja že od leta 2000. V zasedbi sta dve tretjini izjemno hvaljenega Samuel Blaser Tria - in Blaser gre med največje inventivce na pozavni, njegov bobnarski sotrudnik iz Danske pa je med drugim tudi vnet raziskovalec brazilskih in azijskih godb. Lumpert se je s trojico prvič srečal v NYC. Pričakovati gre srečanje s prekaljenimi in žanrsko precej raznovrstnimi muzičisti, ki se bodo z vodjem popeljali zdaj "sem" zdaj spet "tja čez", vneto pa pripravljajo tudi gradivo za album.



Daniel Levin Quartet je superioren bend samih glasbenih iskalcev, ki so divje, "naravne" kaotičnosti sposobni obdržati v trdni nezavedni harmoniji. Zasedba obvladuje evropsko klasiko, ameriški jazz, musico novo, mikrotonalnosti, evropsko improvizacijo, za navrh pa nenehoma dela in kar bruha neverjetne zamisli - prevprašuje ritem, melodijo, timbre in teksturo, in to počne po subtilnih, duhovitih, raznolikih poteh. Ta kvartet je kratko malo sposoben vnovič premisliti tako dinamiko kakor dialektiko godbe, ki ji pravimo jazz, še več, zanima ga v glavnem vse tisto, kar je v tej razburljivi zgodbi jazza - globlje, "resničnejše". S temle kvartetom se namreč podamo v samo srčiko muzik.

(Daniel Levin - fotografija Joachim Ceulemans; Mat Maneri - fotografija Remi Angeli; Torbjörn Zetterberg & Matt Moran - fotografija Peter Gannushkin.)

 


DANIEL LEVIN QUARTET (nyc/šve)

Daniel Levin - violončelo
Mat Maneri - viola
Torbjörn Zetterberg - kontrabas
Matt Moran - vibrafon

"5 stars"
-- Aftenposten, Norveška

"Dazzling"
-- Peter Margasak, Chicago Reader

“Nothing short of superb. A stunning showcase for how jazz music has developed."
--All About Jazz

“As a foursome, these musicians interact with crystalline clarity.”
--The New York City Jazz Record

“4 stars”
--The Penguin Guide to Jazz

(Plakat oblikoval Travassos, Clean Feed Records, Lizbona, Portugalska.)

Obišče nas izjemen kvartet. Že njegov (tudi organizacijski!) vodja Daniel Levin je huda, vsestranska kapaciteta - zelo dobro pozna in v igro nonšalantno vpeljuje tako evropsko klasiko kakor ameriški jazz, mikrotonalno glasbo, musico novo in evropsko improvizacijo. Njegov violončelo naravnost bruha ideje, teksture, predvsem pa je ves čas zmuzljiv, unikaten. Kritik John Sharpe iz NYC je tudi zapazil, da Levin v svoje muzične pretenzije vključuje celo elemente noiza in vokalnih zborovskih tehnik. Takole pravi Sharpe: "Levin je izjemno telesen muzičist. Kdor išče glasbeno pustolovščino v navzven obrnjenih plasteh univerzuma po imenu violončelo, ta bo pri poslušanju njegovega špila - oziroma načina, kako igrati, kako postopati - bogato nagrajen."

Levinov kvartet je dolga leta koncertiral in snemal s trobentarjem Nateom Wooleyjem - na zadnjem albumu  in na tokratni evropski turneji pa imamo namesto trobente - violo. In to kakšno! In to koga! To je violist extraordinaire Mat Maneri, tovarišice in tovariši! Samo pomislimo, kolikokrat naletimo na to ime, omenjeno predvsem pri sodelavcih (in teh ni malo ...), zdaj pa je naposled tudi zares med nami. Z njim pa še Matt Moran (iz Gromke se ga spomnimo po nepozabnih prispevkih v zasedbah John Hollenbeck The Claudia Quintet in Nate Wooley's Battle Pieces; sicer smo ga lahko občudovali še v Nate Wooley Quintetu v Cankarjevem domu). Moran je poleg Jasona Adasiewicza, Kennyja Wollesena - vzemimo za zgled le dva kolega - nosilec renesanse vibrafona v jazzu in njegovi okolici. Torbjörn Zetterberg? Prav tako hud brskalec, nosilec in steber.

Levinov kvartet je lepa provokacija, bend samih glasbenih iskalcev, ki so divje "naravne" kaotičnosti sposobni obdržati v trdni nezavedni harmoniji. Zasedba dela - ritem, melodijo, timbre in teksturo nenehoma prevprašuje, in to po subtilnih in raznolikih poteh. Ta kvartet je kratko malo sposoben vnovič premisliti tako dinamiko kakor dialektiko godbe, ki ji pravimo jazz, še več, zanima ga v glavnem vse tisto, kar je v tej razburljivi zgodbi jazza - globlje, "resničnejše".

Kvartet bo imel s seboj tudi izvode albuma Live at Firehouse 12, ki je pred kratkim izšel pri lizbonski založbi Clean Feed, pa seveda tudi primerke starejših kvartetov v malce drugi zasedbi (gl. zgoraj!) in druge sladkosti.


+

IGOR LUMPERT & INNERTEXTURES: "NEVIDNA MESTA" / "INVISIBLE CITIES" (slo/švi/jap/dan)

Igor Lumpert - kompozicije, saksofoni, harmonika
Samuel Blaser - pozavna
Masa Kamaguchi - kontrabas
Peter Bruun - bobni

(Fotografije Domen Pal, promo, Željka Blakšić, Alex Troesch.)

 

Igor Lumpert je o projektu, h kateremu je povabil ugledne mednarodne muzičiste, povedal tole: "Že nekaj časa me navdihuje proces, v katerem mi znamenja, oblike in vzorci iz mojega vsakdanjega življenja v Brooklynu sprožijo spomine na moje rodno Novo mesto in Slovenijo. Ko sem doma, poteka proces v obratni smeri in domači kraji me spomnijo na Brooklyn. To doživljanje je navdihnilo nov projekt Imperij sijanj oziroma Nevidna mesta." Lumpert torej z Nevidnimi mesti, projektom, ki ga razvija v zadnjih letih, skoz zvoke poveže slovensko Novo mesto in ameriško "novo mesto", torej New York.

Saksofonist in skladatelj Igor Lumpert (1975) namreč že od leta 2000 živi v New Yorku; tja ga je povabil legendarni kontrabasist Reggie Workman, češ da naj študira na prestižni glasbeni šoli New School. Pred tem je pri devetnajstih začel študirati na Brucknerjevem konservatoriju v Linzu. Študij je končal z odliko, nato pa je prejel štipendijo za zgoraj omenjeno šolo. Gostoval je na številnih evropskih festivalih in vidnih prizoriščih, kakor so Jazz festival München (1999), Jazz festival Ljubljana (2001, 2002, 2011), Jazz festival Novi Sad (2005), KSET (Zagreb), Jazz Standard, Cornelia Street Café, Kavehaz (New York) in Porgy and Bess (Dunaj). Med glasbeniki, s katerimi je igral, gre omeniti imena, kot so Reggie Workman, John Abercrombie, Ben Monder, Matt Brewer, Damion Reid, Jonathan Blake, Sonny Simmons, Christopher Tordini in Nasheet Waits. S slednjima je v triu leta 2012 pri ugledni založbi Clean Feed objavil hvaljeni album Innertextures Live, posnetek koncerta z ljubljanskega Jazz festivala.

Naš saksofonist bo projekt Nevidna mesta predstavil z novo zasedbo - reč pa naj bi bila kmalu objavljena tudi na albumu. V bend je povabil vrhunske glasbenike - v njem sta, denimo, dve tretjini Samuel Blaser Tria, hvaljene zasedbe pozavnista Samuela Blaserja, ki velja za enega inventivnejših glasbenikov na svojem glasbilu. Blaser, sicer doma iz Švice, se je na konservatorij vpisal z rosnimi štirinajstimi leti. Ko je leta 2002 zaključil študij, je imel za sabo že vrsto nagrad tako za jazz kakor za klasično glasbo. Prvi album kot vodja zasedbe je objavil leta 2007. Nenehno razvija svoj osupljiv slog igranja; na začetku je igral hard bop, sčasoma pa se je vse bolj usmerjal v svobodnjaške in eksperimentalne vode. Poleg svojih zasedb (vodi tudi kvartet) je kot iskan sodelavec sodeloval z vrsto priznanih glasbenikov, kakor so Pierre Favre, Hal Galper, John Hollenbeck ali Michael Blake.

Bobnar Peter Bruun - Blaserjev kolega tako iz tria (tretji član je nam dobro znani kitarist Marc Ducret) kakor iz pričujočega Lumpertovega kvarteta, je doma iz Danske, kjer se je za bobne usedel že pri rosnih treh letih. Na konservatorij v København se je vpisal star osemnajst let, a je po treh letih opustil formalno izobraževanje ter se odpravil na študijsko potovanje v Indijo in Brazilijo. Je soustanovitelj benda Eggs Laid By Tigers, v projektu Unintended Consequences pa raziskuje meje med vnaprej napisanimi skladbami, instantnim skladanjem in improvizacijo. Kvartet zaokroža japonski kontrabasist Masa Kamaguchi (naš saksofonist se je z vsemi člani srečal v New Yorku), ki je leta 1990 prišel študirat na slavni bostonski kolegij Berklee, štiri leta zatem se je preselil v New York, leta 2004 pa v Barcelono. Nastopal in snemal je z vrsto mlajših in starejših legendarnih jazzistov, kakor so Sonny Simmons, Ben Monder, David Murray, Toots Thielemans, Tony Malaby, Charles Gayle, Dave Douglas in Paul Motion. Pričakujemo torej srečanje z vrhunskimi, žanrsko precej raznovrstnimi muzičisti, ki se bodo z vodjem Igorjem Lumpertom popeljali zdaj "sem" zdaj spet "tja čez".

http://www.igorlumpert.com/

https://www.samuelblaser.com/

http://www.globalmusicfoundation.org/people/masa-kamaguchi/

https://peterbruun.net/

 

Klubska vrata se odpro ob 20.30, s koncertom začnemo dovolj točno; nadomestilo za muzičiste v mejah razuma!
 

Informacije in resne prošnje za akreditacijo so na voljo na elektronskem naslovu defonija@gmail.com.
 

Koncertni cikel Defonija sofinancirata Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Mestna občina Ljubljana - Oddelek za kulturo.


kontakt: defonija@gmail.com
« nazaj

komentarji







MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz