PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

sobota, 16. september 2017

17:00 - Defonija
JOHN DIKEMAN / WILLIAM PARKER / HAMID DRAKE (zda)

JOHN DIKEMAN / WILLIAM PARKER / HAMID DRAKE (zda)

John Dikeman - saksofoni

William Parker - kontrabas

Hamid Drake - bobni, tolkala, glas

“The results here are powerful, exciting and engrossing - a real endeavour of heart and soul.”
--Andy Hamilton,
The Wire

Najlepše plati ameriške muzike za defonično pozno poletje - pozor, koncert je tokrat že ob 17. uri!

Zasedba ni prav nič hermetična, prej obrnjeno - igra namreč godbo, ki je spričo gibkosti, oprijemljivega gradiva, predane in razprte odrske prezence ter toplega človeškega pulziranja sila prikladna tudi za najmlajše osebice in za vse, ki si želijo uvajanja v svobodnjaški jazz, pa si tega do zdaj nekako niso upali_e ...

Odprta bo tudi Šengenska kuhinja - le privoščite si lep kulturni popoldan na Metelkovi.

Trio je prvič družno zaigral leta 2014 v okviru festivala Doek #12. Pravzaprav je šlo za udejanjenje Dikemanove mladostne želje, ko je komaj spoznaval free jazz, ognjevite godbe in zgodovino zamorskih band - špilati s kar najmočnejšo dvojico, kar je muzika s kontrabasom in tolkali daje v zadnjih 25-30 letih. Šlo je. In še gre. Bolj in bolj. Tole je namreč njihova četrta evropska turneja.

"All in all, Live at La Resistenza is a supremely musical date, and almost as exhilarating on record as it must have been live."
--Dalston Sound

William Parker in Hamid Drake sta prvikrat družno zaigrala leta 1993, in to v legendarnem Die Like A Dog Quartetu, ki ga je vodil pihalec Peter Brötzmann, v njem pa je nastopal še trobentar Toshinori Kondo. Odsihdob obdržita silovito in produktivno partnerstvo, ki ga poslej gojita in dokumentirata tudi v formatu dua (vsekakor priporočamo poslušanje mojstrovine Piercing the Veil, AUM Fidelity 2000!), njuno nezgrešljivo skupno igro pa nahajamo tudi v več Parkerjevih orkestrskih zasedbah.

William Parker je improvizator, skladatelj in organizator koncertnega življenja v NYC. Igra kontrabas, šakuhači, raznolike piščali z dvojnim trstičnim jezičkom, tubo, donson ngoni in gembri. Na sceno je stopil leta 1971 in šel hitro med najiskanejše basiste v New Yorku. V svoji bogati, izjemno garaški in odlično dokumentirani karieri je dal skoz vso starejšo in novo avantgardo (sošpilavci: Bill Dixon, Sunny Murray, Charles Tyler, Alan Silva, Frank Wright, Rashied Ali, Donald Ayler, Sonny Simmons, Jeanne Lee, Don Cherry, Cecil Taylor, Jimmy Lyons, Milford Graves, Roy Campbell, David S. Ware, Matthew Shipp …), igral pa je tudi s tradicionalisti, kakršna sta Walter Bishop, Sr. in Maxine Sullivan.

"William Parker, the former Cecil Taylor sideman, exhibits a fearlessness, double-bass virtuosity and tough lyricism that perhaps makes him the closest bassist/composer equivalent to the late Charles Mingus." --John Fordham, The Guardian

William Parker je že zamlada spoznal plesalko, koreografinjo in organizatorko Patricio Nicholson. Skupaj vodita izjemen newyorški festival Vision, upravljata z združenjem Arts for Art in sta ustvarila obširen repertoar komponirane muzike, ki sega od solističnih do orkestrskih del. Parker je bil med letoma 1980 in 1991 reden basist vplivne in pomembne grupacije Cecil Taylor Unit in je veliko muziciral tudi s člani čikaške asociacije AACM (Muhal Richard Abrams, Roscoe Mitchell, Henry Threadgill, Anthony Braxton, Wadada Leo Smith, Ernest Dawkins, The Art Ensemble of Chicago). Zelo pomembna je tudi njegova vez s prosto improvizacijo evropskega tipa, kjer so bili in so njegovi najpogostejši partnerji Peter Kowald, Peter Brötzmann, Han Bennink, Tony Oxley, Derek Bailey, John Tchicai in Louis Moholo.

Hamid Drake, doma iz mesta Monroe v Louisiani, je jazzovski bobnar in tolkalec. Svojo bazo ima že dolga leta v Chicagu, sicer pa je zvečine na turnejah. Že tam od devetdesetih let prejšnjega stoletja velja za enega izmed največjih na področju novega jazza, avantgarde in prosto improvizirane muzike. H klasični bobnarski bateriji nonšalantno in elegantno dodaja tudi afrokubanska, indijska in afriška glasbila. Sodeluje z velikim številom muzičistov, muzičistk, rad pa igra tudi svetovne godbe in vse življenje tudi reggae. Pripomnimo, da je bilo njegovo gostovanje s Foday Musa Suso’s Mandingo Griot Society v organizaciji R.O.P.O.T.-a tam na začetku osemdesetih (Dom svobode, Šentvid) prvi koncert "afriških godb" pri nas!

 "[Drake's] mastery of pulse drumming, textural sculpting, hand drum techniques, reggae, funk and garage punk makes him one of the most articulate and linguistically advanced musicians on the circuit… Cecil Taylor once claimed that each man is his own academy. If that's the case, Drake is surely one of the mystery schools." --David Keenan, Wire

Večkrat je gostoval v Ljubljani, Mariboru in Cerknem – lanskoletni solo nastop pred Cankarjevim domom v okviru 57. Jazz festivala Ljubljana je bil naravnost impozanten in nepozaben. Sicer ga širše občinstvo pozna še najbolj iz DKV Tria in po nastopih s Peter Brötzmann Chicago Tentetom. Drake je sodeloval tudi s trobentarjem Donom Cherryjem, pianistom Herbiejem Hancockom, saksofonisti Pharoahom Sandersom, Fredom Andersonom, Archiejem Sheppom in Davidom Murrayjem, ter s basistoma Reggiejem Workmanom in tokratnim sošpilavcem Williamom Parkerjem (v mnoštvu zasedb).

John Dikeman je iz ruralnega Wyominga po intenzivnem muzičnem pouku v Egiptu pripotoval do Amsterdama in si tam ustvaril bazo. Zagretega muzičista raznih žanrskih strujanj (še raje pa nadžanrske prezence!) pri nas poznamo zlasti po zasedbah, pri katerih se podpisuje tudi kot vodja - no-wave noise jazz band Cactus Truck, s področja ognjevitega jazza pa je to trio Universal Indians, v katerem igrata še Norvežana Jon Rune Strøm in Tollef Østvang, čestoma pa gostijo tudi nenadkriljivega Joeja McPheeja.

http://www.doek.org/project/john-dikeman/
http://www.williamparker.net/
https://en.wikipedia.org/wiki/Hamid_Drake

Diskografija:
Cleaning the Mirror, 3 × File, FLAC 2015 (koncertni posnetek iz Cafe Oto, London, Velika Britanija, 4. maja 2014)
Live at La Resistenza, El Negocito Records / Tractata Records 2015 (koncertni posnetek iz kluba La Resistenza, Gent, Belgija, 5. maja 2014)

Koncertni cikel Defonija sofinancirata Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije in Mestna občina Ljubljana - oddelek za kulturo.

Klubska vrata se odpro ob 16.30 - s koncertom začnemo dovolj točno!

Nadomestilo za nastopajoče v mejah razuma!


kontakt: defonija@gmail.com
« nazaj

komentarji







ODPRTO 2024
 Odprto kliče, odpiramo Gromko! Odprto, koronsko dete, se iz poletja premika v jesen. Prej koncerti na dvorišču, a zdaj zaradi mnogoterih dejavnikov ponovno v dvorani. In ker smo letos k...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz