PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

četrtek, 23. september 2004

21:00 - Defonija
MATTIN + UNAMI (Baskija, Japonska)

[b]Mattin[eb] (Baskija) - računalniški feedback
&
[b]Taku Unami[eb] (Japonska) - laptop

elektroakustična svobodno improvizirana godba

[b]Nota bene: Defonija tokrat izjemoma gostuje v klubu SOT 24,5 Društva za teorijo in kulturo hendikepa [L]http://www.yhd-drustvo.si/[EL], stavba Lovci, levo! Koncert se začne točno ob napovedani uri![eb]

V okviru jesenske evropske turneje, imenovane [b]"Touring Inferno"[eb] nas bosta obiskala improvizatorja mlajše generacije, ki ju druži drzno zvočno snovanje v že tako radikalnem zvočnem polju, kot je svobodno improvizirana godba. [b]Mattin[eb], že znanec naših koncertnih odrov, študent sodobnih umetnosti in neumoren nomad v iskanju radikalnih zvočnih stranpoti pravzaprav nima mesta, ničte točke v svojem ustvarjanju, čeprav se zvočno napaja in oplaja v subverzivnih načelih pretresanja sodobne tehnokratije in primata tehnološke, digitalne produkcije. [b]Taku Unami[eb] spada v sam vrh zvočnega untergrunta dežele vzhajajočega hrupa, svojo ustvarjalnost pa bazira na medpolu hrupne zvočne mavrice, kot jo pooseblja sodobna japonska podtalna gverila. Mattin svoj računalnik uporablja zgolj kot generator feedbacka preko že vgrajenega mikrofona, kot resonančno skrinjo za zvočne motnje, odpadke, ki jih poustvari in s tem zavrže poplavo softwarea za proizvodnjo zvoka kot agenta maksimalnega potrošništva. Po drugi strani je Taku Unami multiinštrumentalist (ustvarja s kitaro, bendžom, lapsteelom, klavirjem, mandolino, laptopom ..), zvočni raziskovalec, ki preko dekonstrukcije in demontaže primarnih zvočnih funkcij izbranih glasbil raziskuje njihov zvočni potencial. Pri tem ne gre za uporabo tkim. razširjenih tehnik igranja, ki odstopajo od uradnega kanona virtuoznosti v zgodovini glasbe, pač pa ravno za obrat k popolni opustitvi tehnike. Ta princip veže tako na svoje ustvarjanje z akustičnimi glasbili kot na uporabljanje digitalne tehnologije za produciranje zvoka. Računanik uporablja kot oscilator z objekti, ki vibrirajo skoz nizke frekvence, prihajajoče iz ozvočenja. Računalnik torej uporablja akustično s tenzijo, vstavljati zvoke v različne situacije.

Obema je torej lastna svojevrstna redukcija v zvočnem izrazu, estetika, ki v zadnjih letih prevladuje pri novi generaciji improvizatorjev. Vendar Mattin in Taku Unami ne stojita v srčiki sodobne zvočne ortodoksije, pač pa jo vedno pervertirata, vnašata v neslutene kontekste, kjer se v srečevanju polarizirata nasprotna si pola "tišine in hrupnosti" ...

Skupna turneja ju pelje skozi London, Berlin, Brno, Dunaj, Nickelsdorf, Paris, ZA1rich, enevo, Bilbao ..., kjer bosta nastopala z naslednjimi glasbeniki: Ami Yoshida, Mark Wastell, Jason Kahn, Tomas Korber, Radu Malfatti, Klaus Filip, Matt Davis, Rhodri Davies, Angahard Davies, Eddie Prevost, Dieb 13 in Jean-Luc Guionnet, skratka s cvetoberom elektroakustične improvizacije danes ...
Udeležba obvezna, še posebej za tiste, ki vsaj deloma sledijo premisam časa v svobodno improvizirani godbi in radikalnih elektronskih zvočnih snovanjih.


[b]Taku Unami[eb]

Unami spada v sam vrh sodobne japonske zvočnosti, prihajajoče iz Tokija, v krog radikalnih snovalcev zvoka, kot so Otomo Yoshihide, Sachiko M, Taku Sugimoto, Toshimaru Nakamura, Tetuzi Akiyama, Ami Yoshida in drugi. e več let vodi izvrstno založbo Hibari Music, ki prezentira njegovo lastno godbo in godbo japonskih kolegov ter mednarodnih sodelovanj. Letos je z zgoraj naštetimi nastopil na festivalu UCHIAGE, ki se je zgodil v Berlinu in na Dunaju, ter zbratil japonske improvizatorje s "kolegi v estetiki" iz dveh evropskih centrov drznih snovalcev zvoka ...

Sodelovanja in snemanja:

Otomo Yoshihide, Sachiko M, Taku Sugimoto, Tetuzi Akiyama, Ami Yoshida, Masafumi Ezaki, Tomoya Izumi, Adachi Tomomi, Masahiko Okura, Toshimaru Nakamura, Axel DA¶rner, Jean-Luc Guionnet, Mark Wastell, Giuseppe Ielasi, Burkhard Stangl, Andrea Neumann, Kai Fagaschinski, Joe Williamson, Michael Moser, Billy Roisz, Boris Hauf in Martin Brandlmayr ...

Diskografija:

Hose: Concerts (Hibari, 1999)
Taku Unami & Tomoya Tozumi: War Between Zombie And Dracula (Hibari, 2001)
Taku Unami: Guitar Solo (Hibari, 2001)
Taku Unami: Electronics Solo (Hibari, 2001)
Taku Unami: Music For Whitenoise (Hibari, 2001)
Taku Unami & Masafumi Ezaki: Manga-Michi (Hibari, 2001)
Michi: Norma (Hibari, 2002)
Alfredo Costa Monteiro / Ferran Fages / Ruth BarberA!n / Taku Unami / Masafumi Ezaki / Masahiko Okura: Atami (Hibari, 2002)
Taku Unami & Mark Wastell: Small Sound in Quiet Round (Hibari, 2003)
Various Artists: Deluxe Improvisation Festival 2001: Day Two (ASE, 2002)
Various Artists: Offsite Composed Music Series 2001 (A Bruit Secret, 2002)
IMPROVISED MUSIC FROM JAPAN 2002-2003 (IMJ, 2002) - knjiga + CD
Adachi Tomomi Royal Chorus: Yo! (Tzadik, 2003)
Taku Unami / Taku Sugimoto / Masafumi Ezaki: Trio At Offsite (Hibari, 2003)
Taku Sugimoto: Chamber Music (Bottrop-Boy, 2003)
IMPROVISED MUSIC FROM JAPAN EXTRA 2003: Improv's new waves (IMJ, 2003) - knjiga + 2 x CD
Tetuzi Akiyama / Toshimaru Nakamura / Otomo Yoshihide / Taku Unami: Compositions For Guitars Vol. 2 (A Bruit Secret, 2004)
Various Artists: From: To: (Hibari/Pricilla/Vert Pituite/A Bruit Secret, 2004)


[b]Mattin[eb]

"Mattin uses computer (& guitar) feedback to accentuate the processual and instant character of the improvisation performance. Feedback is self generated and self sufficient.

Much of Mattin’s exploration in sound is rooted in contrast. The contrast of extreme high and low volumes, and between the digital and physical sound of the computer (exposing the monopoly of detached amplification in sound delivery). These interests are reflected in Mattin’s influences which range from, Whitehouse to Malfatti, from Feldman to Eskorbuto.

The performative aspect of computer improvisation has led Mattin to explore the different meanings that visual representations of this practise can have in different contexts. In Mendietan (performance, cd + booklet,) Mattin and Rosy Parlane performed in different mountains in the Basque Country, using headphones. No sound was generated outside of this exclusive context. The work focuses on the potential for misunderstandings and reinterpretation in the reception of performance."

Kot radikalen prevratnik zvočnih estetik je Mattin svojo kariero kot improvizator začel v Londonu, kjer se je kmalu priključil zvočnim delavnicam tolkalca Eddieja Prevosta iz AMM. Z mlajšimi kolegi je hitro vzpostavil mrežo koncertnega dogajanja v podtalju prenasičene londonske glasbene scene, skupaj z novozelandcem Rosyjem Parlaneom in Prevostom pa osnoval še danes delujočo zasedbo Sakada. Tedaj je osnoval tudi svojo prodorno založbo w.mo/r ter se kmalu znašel v središču mlajše londonske improvizatorske scene, ki so jo nekateri mediji "smelo" poimenovali "new London silence". ?eprav Mattin večkrat poseže v reduktiven zvočni spekter, kjer se subtilno spaja zvočnost in ne- zvočnost-"tišina", pa njegov zvočni milje meri dalje, k sami srčiki trenutne situacije v nastopu, kjer poslušalca in sebe sooča z radikalno okleščeno ekspresijo, ki razburi, vrže iz tira tako poslušalca kot njega, pri čemer omaje dosedanje mišljenje in zaverovanost v pojem glasbe in ga dodobra pretrese.
Poleg koncertiranja na številnih uglednih festivalih po svetu (Nickelsdorf v Avstriji, What Is Music? v Avstraliji, MEM v Bilbau, Freedom Of The City v Londonu, SKIF 7 v Moskvi in St. Petersburgu ...) so njegova zvočna dela/postavitve razstavljali v Arthouseu (Dublin), Arteleku (Bilbao), CataLyst Arts (Belfast), Cubic Gallery (London) ter eksperimentalni londonski radijski postaji Resonance FM. V letu 2003 je na povabilo Institute Funfhaus gostoval kot rezident na Dunaju, kjer je večmesečno delo predstavil v obliki predavanja o improvizirani glasbi v tamkajšnjem Muzeju za sodobno umetnost.
(Ta esej lahko najdete pod naslovom: [L]http://www.linnomable.com/ESSAYS[EL])

Sodelovanja in snemanja:

Joel Stern, Eddie Prevost, Rosy Parlane, Mark Wastell, Christof Kurzmann, Burkhard Stangl, Radu Malfatti, Philip Jeck, Dean Roberts, Dieb 13, Taku Sugimoto, Rhodri Davies, Bruce Russell, Junko, Margarida Garcia, John Butcher, Tim Barnes, Jason Kahn, Oren Ambarchi, Simon H Fell, Werner Dafeldecker, Axel DA¶rner, Andrea Neumann, Kaffe Matthews ...

Diskografija:

Mattin: Betzain (w.m.o/r, 2001)
Mattin: Tinnitus (w.m.o/r, 2001)
Mattin / Rosy Parlane / Eddie Prevost: Sakada
(w.m.o/r, 2001)
Mattin: Higu (w.m.o/r, 2001)
BI-RAK: Ipurtagiri (w.m.o/r, 2001)
Mattin & Rosy Parlane: Mendietan (w.m.o/r, 2002)
Sakada: Undistilled (Matchless Recordings, 2002)
Mattin & Rosy Parlane: Agur (Absurd, 2003)
Mattin: Gora (Twothousanand, 2003)
Belaska (Mattin & Mark Wastell): Vault (w.m.o/r, 2003)
Sakada: (Sound 323, 2003)
Radu Malfatti & Mattin: Whitenoise (w.m.o/r, 2004)
Sakada: Never give up on the margins of logic
(Mattin, Rhodri Davies, Margarida Garcia, Mark Wastell, Eddie Prevost) (Antiopic Live Series, 2004)
Mattin, Taku Sugimoto, Yasuo Totsuka: Training thoughts
(w.m.o/r, 2004)
Mattin, Radu Malfatti, Klaus Filip, Dean Roberts: Building excess (GROB, 2004)
Mattin & Tim Barnes: st (Quakebasket, 2004)

Pripravil [b]LukaZ[eb]


kontakt: destroyern1@hotmail.com
« nazaj


MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz