PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

torek, 8. september 2020

20:00 - Obletnica Metelkove
27-letnica AKC Metelkova: Defonija

 Herlec / Jarchow (Slovenija, Nemčija)

• Tisa Neža Herlec — glas
• Pascal Jarchow — kontrabas
(kratek uvodni duo)
+
Mladi raziskovalci III — Tobija Hudnik: Equilibrium as Insta_bility (Slovenija)
(v koprodukciji z zavodom .abeceda)
• Tobija Hudnik — akustična kitara, kompozicija
• Brina Kren — altovski saksofon
• Lenart De Bock — tenorski saksofon
• Oskar Longyka — viola
• Luka Poljanec — tolkala
+
Bora: Blasts of Chance (Brazilija / Slovenija)
• Alípio Carvalho Neto — tenorski saksofon, tolkala
• Zlatko Kaučič — elektronske citre, tolkala, programiranje
• Gal Furlan — bobni, tolkala
 
➡ začnemo dovolj točno;
➡ prireditev bo na Trgu brez zgodovinskega spomina, kjer bomo pripravili sedišča za do 50 oseb;
➡ prostovoljni prispevki zelo zaželeni;
➡ s seboj imejte maske, ker so za obisk sanitarij obvezne.
 
Najpoprej se s kratkim nastopom predstavi duo mladih, ki je sodeloval pri nedavnem nastopu Mladih raziskovalcev na festivalu A dela? Večer zatem nadaljuje zelo mlada skupina. Mlada tudi zato, ker ima prav s takšnimi projekti šele priložnost, da si močno okrepi samozavest, se poglobi v kolektivno igro in tako laže poda na negotovo pot muzičnega življenja, ki zahteva tudi precej "zunajglasbenih" naporov. Med nekajdnevnim skupnim bivanjem na intenzivnih vajah, skupnih kosilih in med druženjem se poudarijo tako interni kakor eksterni elementi; reč je prijetna, a iz več drobnih, včasih čisto banalnih razlogov, utegne biti tudi zoprna. Disciplina in sproščenost se morata ujeti, priča smo tako rekoč nekakemu okrušku s turneje. Potem pride koncertna situacija, v kakršni smo Mlade raziskovalce pred nedavnim že lahko zasledili na festivalu A dela?, ko so nastopili v Cirkulaciji2. Tokrat bo že prostorska dimenzija druga. In z njo muzika, tisti detajli, drobni poudarki skoz malce daljši čas par tednov, v katerem se skupno raziskovanje navsezadnje tudi obrestuje.
Zasedba sredi septembra igra na XXV. festivalu Jazz Cerkno. Mladi raziskovalci so tam že tretjič. Gre za medfestivalski projekt, ki je platforma za glasbenike mlajše generacije. Kakor prejšnja dva izbranca (Miha Gantar in Gašper Livk), tako tudi letošnji Tobija Hudnik deluje pod mentorskim vodstvom Dréja A. Hočevarja. Slednji je tudi umetniški vodja projekta. Mladi raziskovalci so v preteklih letih med drugim sodelovali še na Jazz festivalu Ljubljana, na novomeškem Jazzintyju, Zvončkih in trobenticah v Cankarjevem domu in na jazzovskem festivalu v Københavnu. Cikel rezidenc, koncertov in performansov Mladi raziskovalci zavoda .abeceda je namenjen vodeni vključitvi izbranega ustvarjalca mlajše generacije v profesionalna infrastrukturna in raziskovalna okolja.
Takole še pravijo snovalci projekta:
"Cilj programa Mladi raziskovalci je izbranemu umetniku in njegovi ekipi kurirati vrsto priložnosti s konsistentnimi pogoji za intenzivno in disciplinirano delo na projektih, zagotoviti akumulacijo izkušenj, znanj in orodij. Želimo rekonfigurirati prihodnje standarde glasbenikov in zvočnih umetnikov — vzgojiti sposobnost dizajniranja lastnih narativov, konstruiranje in marketing svojih zvočnih kod, da so potem lahko neodvisni in svobodni agenti [...] Umetnik v rezidenci prejme celoletno mentorstvo tudi mimo rezidenčnih terminov — z mentorjem skoz leto delata na simulacijah, pripravah, analizah in izboljšavah sistemov ter aplikativne metametodologije za optimizacijo komunikacijskih procesov v živo."
 
Za sklep večera bodo z nami učitelj, zdaj že zelo samostojen učenec in gost iz Brazilije, ki živi v Italiji, v Sieni. Pa ga kar malce predstavimo, kajti domača glasbenika sta nam dovolj znana. Alípio Carvalho Neto, ki ga bomo na Defoniji spoznali kot svobodnjaškega muzičista, je tudi skladatelj, pesnik, pedagog in raziskovalec, zapisan interdisciplinarnim glasbenim študijem. Doma je iz Floreste v Pernambucu, precej časa pa je prebil tudi na Portugalskem, kjer je preučeval razmerje med glasbo in poezijo s posebno naklonjenostjo do kitajskih in arabskih poetik. Neto je izvedenec za muziko Giancarla Schiaffinija in rad razkriva malo znana razmerja med kompozicijo in improvizacijo. V svojem znanstvenem življenju se je ukvarjal tudi z vprašanjem svobode v glasbi iz perspektive teorije svobodne akcije Hannah Arendt. Trojka pride v Ljubljano po koncertu, ki ga bo imela tale konec tedna v okviru 10. festivala Brda Contemporary Music, katerega gonilo in umetniški vodja je Zlatko Kaučič.
Furlan (Kombo, Nesesari Kakalulu, Perkašns in preštevilna sodelovanja v ad hoc zasedbah improviziranih godb; zdaj tudi organizacija špilov) in starosta Kaučič v temle triu duhovito in konceptualno pretkano zamenjata vlogi — medtem ko prvi uporablja celotno baterijo in je tudi očiten vodja trojke, gre slednji v svoje drugo, prav tako znano življenje: žvrklja, brenči, programira, cvrči, prestavlja metrum, se junaško postavi med nojzerje in pri tem izdatno rabi citre, ki iz njih izvabi povsem nepoznane zvočne učinke in značilen pisk. Vsaj na opevanem špilu januarja letos v Furlanovem domačem pristanu, v klubu Štala (Lokavec pri Ajdovščini) je bilo tako. Postavljeni so bili v triangel, se veliko tipali, delovali s svojimi silnimi izkušnjami zase, v dvojkah in trojki. Govori se, da so sčasoma prišli na povsem neznan teren. Ta špil je tudi zabeležen na njihovem edinem albumu Bora: Blasts of Chance, ki ga je tenkočutno posnel Iztok Zupan in tudi izdal pri svoji lastni založbi Klopotec. Pred situacijo na Metelkovi, ki bo — navsezadnje — zagotovo kakor zmerom spet drugačna, pa si preberimo, kaj je na albumu slišal Žiga Jenko in zapisal za recenzijski finale:
"(...) Živimo v zmedenih časih, ko je kar naenkrat lahko vse resnica, tudi največja laž. Časi so polni zmede in negotovosti. In to je simbolično ta pisk, ki se ga niti ne zavedamo, a vemo, da nas ves čas nekaj moti in da nas zaradi nečesa, ne vemo točno, česa, boli glava. To je zeitgeist pisk, ki v povezavi z imenom albuma Bora: Blasts of chance dobi svoj pomen in nam zastavlja vprašanje, ali bomo dovolili, da naključja določajo naša življenja ali pa bomo vzeli stvari v svoje roke in tudi kaj spremenili. Vsekakor album, ki se ga splača slišati."
Recenzija albuma Bora: Blasts of Chance (založba Klopotec, 2020), piše Žiga Jenko:
http://www.sigic.si/izbruhi-nakljucij.html
Recenzija istega albuma, piše Aleš Podbrežnik:
https://www.rockline.si/c-neto-kaucic-furlan-bora-blasts.../
 
Koncertni cikel Defonija sofinancira Mestna občina Ljubljana — oddelek za kulturo.


« nazaj

komentarji







POLETNI PROGRAM JUNIJ-AVGUST 2020
 Klub Gromka v sodelovanju z Galerijo Alkatraz z junijem oživljamo Trg brez zgodovinskega spomina. Vabljeni v pop-up `prizorišče`, ki ga bomo vsakič napolnili z novo vsebino in kjer se ...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz