PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA







sreda, 13. julij 2005

22:00 - Festival poletja v Mali šoli
projekcija filma ZOMBIETOWN

Miomir Gruji? Fleka, umetnik, novinar in animator kulture s
statusom »javnega ilegalca«, je bil v osemdesetih in devedesetih guru beograjske underground scene. Za mnoge je bil »brainiac«, katerega ideje se reciklirajo še danes.
V osemdesetih je osnoval in vodil popularni klub »Akademija«, ki je bil razglašen za enega med desetih najboljsih klubov v Evropi.
Devetdeseta leta v Beogradu so nedvomno zaznamovana z njegovim ustvarjanjem. V začetku devetdesetih, ko je v Srbiji vladala kulturna in medijska zatemnitev, je Fleka izzval novi val dogajanja z imenom »URBAZONA«. V desetletju, ki je sledilo, je pod tem imenom izpeljal okoli sto akcij, od razstav v različnih formalnih in neformalnih prostorih, modnih revij, performansov in koncertov, do
filmov in produkcije glazbe. Na ta način je promoviral aktivne beograjske umetnike. Urbazona je bila edina relevantna vizija urbane umetnosti v desetletju, v katerem je srbska in beograjska javnost po lastni racionalni izbiri odvrgla Moralo, Odgovornost in Vest, ki je lahko stopila onstran Zla. V kultni oddaji »Šišmiš Radio«, ki je bila
na sporedu vsak ponedeljek na radiju B92, »v okupiranemu beograjskemu etru«, je Fleka vodil oddaje, ki so predstavljale ugovor vesti »medijskim Suznjem maloumlja in Kreatorjem zlagane resničnosti«, katerih interpretacija »Kolektivne resnice« se je v devedesetih reducirala na geslo »Resnica je nestetokrat ponovljena
lažÂ«. V njegovi interpretaciji, je bil Beograd »Bulevar spodrsljajev« in »Kenjigrad«, zavit v temo, v katerem je resnica na zatožni klopi, in kjer morda ostane za vedno.
Bil je glavni protagonist v dokumentarnem filmu »Zombietown«, posnet za londonski CHANNEL FOUR. Film govori o političnih nemirih in art sceni devedesetih v »Nekrofilni Srbiji«, v kateri je norost triumfirala oblecena v plašč »zdravokmečke« in malomeščanske Normalnosti. »Radio ŠišimišÂ« je bil ukinjen v trenutku, ko je radio B92 svoje zvočne aspiracije premaknil proti mainstreamu. Fleka ni bil del tega koncepta. Bil je kritičen do komunistične realnosti, v kateri so odrasle generacije beograjskih »mulcev«, kot tudi do patriotizma, ki je uničil urbano življenje Beograda.
Mineva dve leti od njegove smrti in nič ni drugače. V Beogradu tudi danes vlada medijski in kulturni molk, daleč od underground kulture, ki ga je določala v osemdesetih.



« nazaj


MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz