PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA





nedelja, 9. oktober 2005

23:00 - Defonija
QUEEN MAB TRIO (Kanada, Nizozemska)

[b]Lori Freedman[eb] - basklarinet/klarinet
[b]Ig Henneman[eb] - viola
[b]Marilyn Lerner[eb] - klavir

[b]Koncert je del spremljevalnega programa festivala Mesto žensk, pripravljamo pa ga s prijazno pomočjo Veleposlaništva Kraljevine Nizozemske (Bilateralni fokus 2005: Nizozemska/Slovenija)[eb]

[i]"O, then, I see Queen Mab hath been with you.
She is the fairies' midwife, and she comes
In shape no bigger than an agate-stone."[ei]
--[b]Shakespeare[eb], [i]Romeo in Julija[ei]

Prva omemba Mabe, keltske boginje moči in kraljice vseh vilinskih bitij, v angleški literaturi je najprej okrepčala zaljubljenega Romea, potem opogumila nove pisce (Jonson, Shelley) in naposled začarala tudi centralnega romantičnega upičenca v Franciji. Skladatelj HA©ctor Berlioz (1803-69) je bil s Shakespearejem kot celoto, brez pretiravanja, obseden. Poigraval se je z dramatikovo igro žanrov in s formo, češ da zelo ustrezata njegovemu "programiranju": programski pristop pa je za romantike pomenil stik s konkretnejšimi vsebinami zunanjega sveta – z drugimi umetninami, z naravo, z dogodkovno shemo, zlasti dramsko. Tudi takšna rešitev pred neulovljivimi glasbenimi abstrakcijami, fantazijami, pred negotovo zastavljenim življenjem jim je bila precej v prid, tudi za preživetje. Berlioz je svoje "programiranje" pridno cepil še s fiksno idejo, z glasbeno figuracijo, ki skoz formo nosi čas, osebe, izmisleke in podobno kakor Wagnerjev vodilni motiv omogoča permanentno navzočost, lažjo prepoznatnost. Domala dvesto let star Berliozov scherzo Kraljica Maba rabi kot strukturna opora za najnovejši projekt deset let stare zasedbe, ki danes nosi ime Queen Mab Trio in je (šele) letos izdala svoj prvenec [i]See Saw[ei] (založba Wig 11). Kanadsko-nizozemska radikalnofeministična trojka igra kratko malo radikalno glasbo. Vseh vrst radikalno glasbo, novo muziko, včasih minimalistično (naveza Satie-Andriessen), doma je v improvizaciji, blizu ji je pretkano organiziran jazz. Takih zasedb ni veliko. Letošnji projekt z Berliozom se imenuje [b]Thin Air[eb] in staro kompozicijo nosi v nove čase oin v neznano, prevprašuje kemijo tria in iskrive možnosti po izobrazbi klasičnih, po želji pa odprtih glasbenic. Berlioz je pravo polje za vse, ki se zanimajo za svobodne godbe, za prevpraševanje meja: poudarjena ritmična artikulacija, nenavadna, a vseeno bogata melodika, idA©e fixe, razprte kontrapunktne teksture, unikatna inštrumentalizacija ... Berlioz je s svojo drznostjo, naj spomnim, močno razširil in obrnil na glavo koncept simfoničnega orkestra – trio, ki bo tokrat igral Berlioza, vam v malem svetu predstavlja tako direkten in drzen dogodek, tako nevsakdanjo muziko, da boste zijale od presenečenja.

[b]Miha Zadnikar[eb]


Osebne spletne navezave:

freedman
[L]http://www.lorifreedman.com/[EL]

henneman
[L]http://home.tiscali.nl/~stwig/Henneman/Henneman.html[EL]

lerner
[L]http://www.marilynlerner.com/[EL]


Drugi spletni povezavi:

festival mesto žensk 2005
[L]http://www.cityofwomen.org[EL]

veleposlaništvo kraljevine nizozemske v ljubljani
[L]http://www.netherlands-embassy.si/[EL]


kontakt: miha.zadnikar@kinoteka.si
« nazaj


MESSAGE TO OUR VISITORS
We don't care who you are, or what ethnic, religious or other identity status you represent, we are all red on the inside. However, if you come to Gromka and show no respect to the people (fellow visi...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz