PREDSTAVITEVPROGRAMNOVICELOST&FOUNDKONTAKTARHIVGALERIJA

sobota, 7. oktober 2006

23:00 - Defonija
SABINE ERCKLENTZ & ANDREA NEUMANN (Berlin)

[b]Sabine Ercklentz[eb] – trobenta, elektronika, kompozicija
[b]Andrea Neumann[eb] – notranji klavir, mešalna miza, kompozicija

Organizacija: Defonija in Festival Mesto žensk
V sodelovanju: Klub Gromka, AKC Metelkova mesto

Pričujoči elektroakustični duo ni kar tako. Ima nišo in hrbtenico, kar je redka kombinacija. Obe glasbenici reducirata – če ne kar ignorirata – starodavna inštrumenta: klavir ni več klavir, trobenta tudi ni samo to. Povedano v besednjaku avantgarde nam obe gostji (dobesedno, tehnično, strukturno, formalno) razgaljata inštrumentarij in s tem kažeta, kakšna je lahko ena od prihodnosti tako trobente kakor klavirja.

[i]Andrea Neumann[ei] je klasično izobražena pianistka, ki je na lepem zlezla v klavir. Od njega so tako ostale le poležane strune, resonančen trup in okvir, ki je med izvedbo povezan z mini mešalno mizo, skozi katero se zvok deformira in preoblikuje. Tako okrnjen notranji klavir (nem. Innenklavier; angl. inside piano) se ne boji več omejitev in zapovedi, predvsem pa nudi izjemno izhodišče. Pionirka Andrea, ki ima neverjetno uho za intonacijo, imaginacijo in zven, izkorišča novo glasbilo tako, da je kot klavir – pa tudi kot celesta, klavikord, klavičembalo ali bolj odmaknjen japonski koto – prepoznavno v ozadju in vsenaokrog, sam fokus pa obenem gradi docela nepredvidljivo, neznano snov. Tako subtilna raba elektronike, ki se kot izjemna kaže že na razvpiti 'berlinski sceni', dosega neslutene rezultate: solo, v duih (+ Annette Krebs, + Burkhard Heins, + Taku Sugimoto ...) in tudi v večjih zasedbah (Phosphor, No Spaghetti Edition).

Pri iskalcih in iskalkah novih zvočnih možnosti in 'razširjenih tehnik' se vedno sprašujemo, kje je njihova baza. Je to klasika? Morda jazz? Nekako se ne zadovoljimo z dejstvom, da bi počeli samo 'to'. Še tak eksperiment mora imeti svojo bazo, takšna je narava stvari. Tudi za [i]Sabine Ercklentz[ei] – ki zna trobiti 'po starem' v zasedbi United Women's Orchestra, izvaja pa tudi salso in 'oprijemljivejši' jazz – je trobenta, kadar se nameni iskati novosti, zgolj 'zvočni vir'. Ustnika v glavnem ne rabi, dušilce komaj kdaj, pomembnejša zanjo sta zrak, dih. Ventilacija se tako brez mehaničnega posrednika poganja v elektronsko obdelavo. Spet nevsakdanjo, a drugače nevsakdanjo kot pri Andrei. Stvar funkcionira, da je veselje, sploh med osebama, ki se znata poslušati. Sample-copy-paste modus postane prizorišče ritmične kakofonije, katere osnova je sam dih, torej gre za aspiracijo mikrotonalne prakse. Berlin je lahko vesel, saj ima v zadnjem času kar dva trobentarja, ki sta se v svetovnem merilu pognala daleč naprej; dve osebi izumiteljskega duhà z zanesljivo bazo. Poleg Sabine je to še Axel DA¶rner.

Duo je zgodba o variacijah in deviacijah. O prostoru, reliefih, o detajlu. Njuna spontana kompozicija se pne med zvestobo zvočnemu iskateljstvu in napevi iz glasbene skrinjice. Njuna muzika nenehno pulzira, je ritmično in melodično dostopna, za nepoznavalca celo poučna, v bistvu ambientalna: takšna še najbolj, kadar se bliža reminiscencam iz sveta avantgardnih plesnih odpadnikov in kadar koketira z arhaičnimi ritmičnimi konvencijami iz popularne glasbe. Pianizem in trobilstvo v redki trenutni inačici: ozemljen eksperiment, suvereno ožarčena improvizacija, za katero se zdi, kot da je temeljito skomponirana.

Večer je namenjen tudi promociji novega solističnega albuma Steinschlag Sabine Ercklentz. Poudariti velja, da ga je izdala ljubljanska založba nove muzike L'innomable (gl.: http://www.linnomable.com/), domač ponos in prispevek k pantonalnemu kljubovanju.

Miha Zadnikar




[b]Sabine Ercklentz[eb]
trumpet, electronic devices, composition

Born 1967 in MA¶nchengladbach, Germany. Studied Law at Freie UniversitA¤t, Berlin. Graduate from Berlin’s Hanns Eisler University for Music, field of studies: popular music, trumpet. Works as a musician and composer since 1998, mainly in jazz and experimental music.

Since 1995: works with trumpet sounds on the borderline between sound and noise. In addition the use of live electronics since 1996 as a means to increase sound possibilities. Since 2002 employment of electronic devices for remixing an independent soundsource.

projects (selection):
Rho
with Annette Krebs and Margrit Rieben
1997
comission for composition by "Wie es Ihr gefA¤llt"
Musikerinnenfestival, Berlin
1998
Swiss and German tour
1999
Taktlos Festival; Basel, ZA1rich

Ercklentz/Neumann
duo with Andrea Neumann
2001
commission for composition by Deutschland Funk, live recording at 2. 3. 02, broadcasted at 31. 3. 02
2002
residency at STEIM (Studio for Electro-Instrumental Music) in Amsterdam
"festival fA1r neue musik" Klangwerkstatt, Berlin
2004
commission for composition by "Wittener Tage fA1r neue
Kammermusik"
2005
concert at the Konzerthaus Wien in the "Generator" series

United Women's Orchestra, European women bigband

Festivals and Concerts in Europe:
Hamburger Jazzfestival; Leverkusener Jazztage; Stadtgarten, KA¶ln (WDR broadcast Production) ...


compositions (selection):
1999
[i]Q-bflat[ei], composition for three musicians and one computergame-player (commissioned by the Computerspielemuseum, Berlin)
2001
[i]Kammermusik fA1r 4 Lautsprecher und 2 instrumente[ei] (commissioned by D-Funk, KA¶ln; co-composition with A. Neumann
2003
[i]XXS[ei], composition for inside piano and laptop (comissioned by Hermannshof, Hannover, for the opening of the KA1nstlertage)


discography:
[i]OberflA¤chenspannung[ei]
with Andrea Neumann (Charhizma, Vienna)
"Solo"
on [i]Labor Sonor Spezial[ei] (Charhizma, Vienna)
[i]The Blue One[ei]
with the United Women’s Orchestra (Jazzhaus, Cologne)




[b]Andrea Neumann[eb]
Inside piano, composition

Born 1968 in Freiburg. Studied piano at "Hochschule der KA1nste" in Berlin. Since 1996 primarily active as improviser and composer in the areas of experimental and new music. In the process of exploring the piano for new sound posibilities, she has reduced the instrument to strings, resonance board and metal frame.With help of electronics to manipulate and amplify the sounds she has developed new playing technics, sounds, and ways of preparing the dismantled instrument. Because of the weight of an original inside piano a piano builder (Bernd Bittmann, Berlin) constructed a new and lighter one.
Concerts and festivals in Europe, US, Australia and Japan

projects (selection):
"Barcelona Series"
trio with Sven Ake Johanson, perc.; Axel DA¶rner, tp
2001
Strasbourg, Museum MAMC
festival at "Miro foundacion", Barcelona
2002
MA¤rzmusik, "Festival fA1r aktuelle Musik", Berlin
2003
"Festival fA1r neue Musik" at Mousonturm, Frankfurt

"Rotophormen"
duo with Annette Krebs
1999
Festival "music unlimited" in Wels
2001
Festival "musique action" in Vaindoeuvre, France
2003
Festival International de Musique Actuelle de Victoriaville, Canada
2004
Japan-Australia Tour

Invitations to lead workshops in Hannover, Stockholm, France, Adelaide

"Ercklentz/Neumann"
duo with Sabine Ercklentz
2001
comission for composition by Deutschland Funk, live recording from 2. 3. 02, broadcasted on 31. 3. 02
2002
residency at STEIM (Studio for Electro-Instrumental Music) in Amsterdam
"festival fA1r neue musik", Klangwerkstatt, Berlin
2004
comission for composition by "Wittener Tage fA1r neue Musik"
2005
concert at Konzerthaus Wien at the "Generator" series

"Kammerensemble Neue Musik, doc."
compositions of A. M. Rodriguez
2000
"Musik fA1r Mikroben" at Konzerthaus Berlin
2001
Deutzer BrA1cke, KA¶ln
2001
"Tage fA1r neue Musik", Donaueschingen
2004
Part of the Buenos Aires–Berlin Festival with "SCRAP"

compositions (selection):
2001
[i]Auch nicht eigentlich wirklich oder vielleicht sogar gar nicht[ei] music-theater for 7 performer, hanging in the air, performed at "Theater am Halleschen Ufer" by "DIE MAULWERKER" (supported by INM, Stiftung KulturFonds and Kulturamt Kreuzberg)
2001
[i]Kammermusik fA1r 4 Lautsprecher und 2 Instrumente[ei]
comissioned by D-Funk, KA¶ln; co-composition with S. Ercklentz

discographie (selection):
[i]rotophormen[ei]
duo with Annette Krebs (Charhizma, Wien)
[i]Barcelona Series[ei]
trio with Axel DA¶rner and Sven Ake Johansson (Hat Hut Records, Basel)
[i]Innenklavier[ei]
solo (A bruit secret, France)
[i]berlin strings[ei]
solo (absinth records, Berlin)
[i]LidingA¶[ei]
duo with Burkhard Beins (erstwhile records, New York)
[i]oberflA¤chenspannung[ei]
duo with Sabine Ercklentz (Charhizma, Wien)


kontakt: miha.zadnikar@kinoteka.si
« nazaj


ODPRTO 2024
 Odprto kliče, odpiramo Gromko! Odprto, koronsko dete, se iz poletja premika v jesen. Prej koncerti na dvorišču, a zdaj zaradi mnogoterih dejavnikov ponovno v dvorani. In ker smo letos k...
[ preberi več... ]




layout:vax - 2008 - code:primz